Delen:

€109.800 ingezameld voor SOS Kinderdorpen dankzij de Solidaire Afronding van Carrefour

Evere, 23 juni 2022 - Vanaf de tweede helft van mei konden klanten van Carrefour het totaalbedrag van hun aankopen naar boven afronden ten voordele van SOS Kinderdorpen. Wederom toonden de klanten van de retailer hun vrijgevigheid: in totaal werd met deze actie bijna €110.000 ingezameld voor het goede doel. Het bedrag wordt rechtstreeks aan de vereniging geschonken en zal geïnvesteerd worden in 3 projecten in België die een gemeenschappelijk  doel hebben: een wereld bouwen waarin elk kind kan opgroeien omringd door de liefde van een gezin.

“Afronden om beter op te groeien. In België groeit 1 kind op 25 alleen op”. Zo luidde de krachtige boodschap van de Solidaire Afronding die in mei georganiseerd werd in meer dan 700 verkooppunten van Carrefour ten voordele van SOS Kinderdorpen. Door hun kassaticket af te ronden naar de volgende euro, konden klanten kinderen helpen om op te groeien omringd door de warmte van een gezin.

Carrefour België is sinds 2013 partner van SOS Kinderdorpen. We zijn elke keer verheugd dat onze klanten enthousiast zijn om bij te dragen aan de missie van deze prachtige organisatie. We willen hen nogmaals bedanken voor hun vrijgevigheid. De Solidaire Afronding mag dan een klein gebaar zijn voor onze klanten, maar op grote schaal maakt hun bijdrage een belangrijk verschil uit voor de toekomst van vele kinderen” legt Pascal Léglise, CSR-Quality Director van Carrefour België, uit.

Het ingezamelde bedrag ter waarde van €109.800 zal gebruikt worden om 3 zorgprojecten te ondersteunen die een directe impact hebben op 89 kinderen:

  • Het "VILLAGE SOS CHANTEVENT" gelegen in Marche-en-Famenne in Wallonië ontvangt kinderen in een familiale en aangepaste omgeving om hun fysieke en emotionele veiligheid te verzekeren.
  • De "SIMBA HUIZEN" in Vlaanderen bieden een snel en adequaat tehuis voor peuters die niet meer veilig zijn in hun biologisch gezin.
  • Het "OPVANGHUIS HEJMO" in Leuven is een gezinsopvangcentrum voor niet-begeleide vluchtelingen van 12 tot 18 jaar.

 

Hieronder afgebeeld zijn:

  • Tom Moons en François Dufour van SOS Kinderdorpen
  • Philippe Valot, regionaal directeur van Carrefour
  • Hafid Achak, directeur van verschillende franchisewinkels, waaronder de Carrefour Express-winkel in het Zuidstation (waar deze foto is genomen omdat het de winkel is die het beste resultaat heeft qua donaties ten opzichte van de omzet)
  • Dave Froidcoeur en Valérie De Smet voor de marketing van Carrefour België

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.

carrefour.eu