Carrefour op de Beurs van Libramont. Maak kennis met de Belgische partners

Zaventem, 25 juli 2024 - Ter gelegenheid van de Beurs van Libramont stelt Carrefour haar partners voor: de kleine lokale producenten en de producenten van de Carrefour Kwaliteitsketen met wie Carrefour een duurzame samenwerking heeft uitgebouwd. De retailer, die al 22 jaar op de Beurs van Libramont aanwezig is, maakt van de gelegenheid gebruik om die samenwerking te vieren.

Bezoekers en journalisten zijn van harte welkom op de Carrefour-stand om kennis te maken met de partnerproducenten. Geoffroy Gersdorff, CEO van Carrefour België, zal er ook aanwezig zijn op zondag 28 juli. 

Elke dag proeverijen

Voor deze editie van 2024 zet Carrefour de producenten en hun producten in de schijnwerpers ​ via proeverijen van lokale producten. De meesterkoks van Euro-Toques bereiden van vrijdag 26 tot maandag 29 juli op de stand van Carrefour lekkere gerechten op drie momenten van de dag (11 uur, 13 uur en 15 uur). Zo kunnen bezoekers en journalisten de getuigenissen en het verhaal van de producenten ontdekken en ​ en meer te weten komen over hun vruchtbare samenwerking met Carrefour.

Een stand gericht op de Carrefour Kwaliteitsketen en lokale producenten in korte keten De Carrefour Kwaliteitsketen biedt producten van meer dan 700 Belgische boerderijen en is gebaseerd op 3 essentiële principes: respect voor de producent (duurzaam partnerschap en eerlijke vergoeding), respect voor de klant (aanbod van kwaliteit tegen een toegankelijke prijs), en respect voor dieren en het milieu (zeer strikte normen). Op deze manier creëert Carrefour waarde voor de hele keten.

Dankzij de samenwerking met lokale producenten kan Carrefour haar klanten meer dan 10.000 lokale producten aanbieden. Ze komen van kleine bedrijven (maximaal 10 personen) gelegen binnen een straal van 40 km rond elke Carrefour-winkel.

Het succes van de samenwerking tussen Carrefour en deze producenten berust op het respecteren door Carrefour van een charter, gebaseerd op 7 verbintenissen:

  1. Een directe relatie organiseren tussen het winkelteam en de producenten
  2. Een eerlijke prijs toepassen voor de producent en de klant
  3. Een specifieke ontvangst in de winkel reserveren voor de lokale producenten
  4. Transparantie en authenticiteit garanderen over de oorsprong van het product
  5. Geen volume-eisen stellen en de seizoensritmes respecteren
  6. Geen exclusiviteitsclausule opleggen
  7. Administratieve procedures vereenvoudigen

Carrefour neemt deel aan de Beurs van Libramont met de bedoeling te luisteren en te leren. Op die manier ontmoet ​ het elk jaar nieuwe producenten die zich bij de korte keten aansluiten, overtuigd door de verbintenissen van de retailer. Bovendien ondersteunt Carrefour al meer dan drie jaar nieuwe concepten van bodembeschermingslandbouw en agro-ecologie in samenwerking met de Belgische landbouwsector.

Dankzij deze samenwerking winnen de producenten aan zichtbaarheid en dragen consumenten bij aan het gemeenschappelijke doel van "beter eten" door kwaliteitsproducten van de Belgische landbouw te steunen.

Siryn Stambouli

Siryn Stambouli

Woordvoerder, Carrefour

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

Carrefour België is een toonaangevende supermarktketen met meer dan 700 winkels - de Carrefour Hypermarkten, de supermarkten Carrefour Market en de Carrefour Express buurtwinkels - en 180 Carrefour Drive afhaalpunten. Carrefour biedt haar klanten in de fysieke winkels en online een ruime keuze aan producten en diensten tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inzet van meer dan 11.000 gemotiveerde medewerkers. Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep, een van 's werelds grootste food retailers, met 14.000 winkels in meer dan 40 landen. Bezoek voor meer informatie onze mediaroom https://newsroom.carrefour.eu, onze website https://www.carrefour.be/nl.html, of LinkedIn @CarrefourBelgium.