Carrefour steunt de campagne ‘Pink is the New Blue’

Brussel, 12 januari 2023 - De vzw Pink Ribbon, die sinds 2007 in België actief is, heeft als missie vrouwen die getroffen zijn met borstkanker te steunen. Borstkanker treft ongeveer 100.000 Belgische vrouwen en er bestaan verschillende initiatieven om hen te steunen. Een daarvan is "Pink is the New Blue". Carrefour België is al 8 jaar partner van Pink Ribbon en is trots om zich voor de tweede keer op rij bij deze actie aan te sluiten. Het doel van deze actie is om de meest somberste dag van het jaar ‘Blue Monday’ te transformeren in een dag van hoop en steun. Samen willen Carrefour België en Pink Ribbon van maandag 16 januari 2023 een ‘Pink Monday' maken. 

‘Pink Monday’ vervangt ‘Blue Monday’

De term ‘Blue Monday’ is de laatste jaren bekend geworden. De dag staat synoniem met depressie en angst. De feestdagen zijn voorbij, de winterkou is ingetreden en de nachten duren langer. Het doel van 'Pink Monday' is al deze somberheid om te zetten in hoop en van ‘Blue Monday’ een dag te maken die gewijd is aan de preventie, opsporing en ondersteuning van borstkanker voor alle vrouwen die door deze ziekte worden getroffen.

Hoe je de moed erin houdt op Blue Monday met Pink Monday

Het kan moeilijk lijken voor mensen die depressief zijn om uit deze negatieve gemoedstoestand te komen. Het is echter niet onmogelijk en er zijn manieren om iedereen te helpen de moed erin te houden. Muziek luisteren, tijd voor jezelf nemen, ... zijn goede manieren om dit te bereiken. Het is ook raadzaam jezelf een doel te stellen, en dat is precies wat 'Pink Monday' mogelijk maakt. Het is een kans om te investeren in een belangrijk project en solidariteit te tonen. Dit zal het gemakkelijker maken om de dag vol positieve vibes en motivatie tegemoet te treden.

‘A touch of Pink’

Op deze speciale dag willen Carrefour België en Pink Ribbon de wereld een beetje rozer maken. Er zijn verschillende manieren om steun voor deze zaak te betuigen. Eén manier is via social media. Het enige wat je hoeft te doen is een foto van jezelf te maken met een roze accessoire en deze foto op je sociale netwerken te posten met de hashtag #PinkMonday. Je kan het initiatief ook steunen door op maandag 16 januari een roze kledingstuk of accessoire, zoals het Pink Ribbon-lintje of de Pink Ribbon-armband, te dragen

Aurélie Gerth

Aurélie Gerth

Woordvoerster, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.