Carrefour steunt de campagne ‘Pink is the New Blue’

Brussel, 12 januari 2023 - De vzw Pink Ribbon, die sinds 2007 in België actief is, heeft als missie vrouwen die getroffen zijn met borstkanker te steunen. Borstkanker treft ongeveer 100.000 Belgische vrouwen en er bestaan verschillende initiatieven om hen te steunen. Een daarvan is "Pink is the New Blue". Carrefour België is al 8 jaar partner van Pink Ribbon en is trots om zich voor de tweede keer op rij bij deze actie aan te sluiten. Het doel van deze actie is om de meest somberste dag van het jaar ‘Blue Monday’ te transformeren in een dag van hoop en steun. Samen willen Carrefour België en Pink Ribbon van maandag 16 januari 2023 een ‘Pink Monday' maken. 

‘Pink Monday’ vervangt ‘Blue Monday’

De term ‘Blue Monday’ is de laatste jaren bekend geworden. De dag staat synoniem met depressie en angst. De feestdagen zijn voorbij, de winterkou is ingetreden en de nachten duren langer. Het doel van 'Pink Monday' is al deze somberheid om te zetten in hoop en van ‘Blue Monday’ een dag te maken die gewijd is aan de preventie, opsporing en ondersteuning van borstkanker voor alle vrouwen die door deze ziekte worden getroffen.

Hoe je de moed erin houdt op Blue Monday met Pink Monday

Het kan moeilijk lijken voor mensen die depressief zijn om uit deze negatieve gemoedstoestand te komen. Het is echter niet onmogelijk en er zijn manieren om iedereen te helpen de moed erin te houden. Muziek luisteren, tijd voor jezelf nemen, ... zijn goede manieren om dit te bereiken. Het is ook raadzaam jezelf een doel te stellen, en dat is precies wat 'Pink Monday' mogelijk maakt. Het is een kans om te investeren in een belangrijk project en solidariteit te tonen. Dit zal het gemakkelijker maken om de dag vol positieve vibes en motivatie tegemoet te treden.

‘A touch of Pink’

Op deze speciale dag willen Carrefour België en Pink Ribbon de wereld een beetje rozer maken. Er zijn verschillende manieren om steun voor deze zaak te betuigen. Eén manier is via social media. Het enige wat je hoeft te doen is een foto van jezelf te maken met een roze accessoire en deze foto op je sociale netwerken te posten met de hashtag #PinkMonday. Je kan het initiatief ook steunen door op maandag 16 januari een roze kledingstuk of accessoire, zoals het Pink Ribbon-lintje of de Pink Ribbon-armband, te dragen

Aurélie Gerth

Aurélie Gerth

Woordvoerster, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

Carrefour België is een toonaangevende supermarktketen met meer dan 700 winkels - de Carrefour Hypermarkten, de supermarkten Carrefour Market en de Carrefour Express buurtwinkels - en 180 Carrefour Drive afhaalpunten. Carrefour biedt haar klanten in de fysieke winkels en online een ruime keuze aan producten en diensten tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inzet van meer dan 11.000 gemotiveerde medewerkers. Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep, een van 's werelds grootste food retailers, met 14.000 winkels in meer dan 40 landen. Bezoek voor meer informatie onze mediaroom https://newsroom.carrefour.eu, onze website https://www.carrefour.be/nl.html, of LinkedIn @CarrefourBelgium.