Carrefour verdedigt de koopkracht met ‘De Vrijgevige Maand’, extra prijsverlagingen en vernieuwde app
Zaventem, 11 februari 2025 – Met ‘De Vrijgevige Maand’ versterkt Carrefour België haar engagement om de koopkracht van Belgische gezinnen te verdedigen. Trouwe klanten die hun Carrefour Bonus Card gebruiken, krijgen in februari vier weken lang extra voordelen: van exclusieve promo’s en kortingen tot verhoogde bonuspunten. Bovendien lanceert de winkelketen deze maand een vernieuwde versie van de Carrefour-app, die het sparen en verzilveren van voordelen nog eenvoudiger maakt.
11 februari 2025

Zeg niet zomaar bonuskaart tegen een koopkrachttool
De stijgende kosten van levensonderhoud blijven ook in 2025 een belangrijk thema. Daarom maakt Carrefour structureel werk van betaalbare alternatieven. Zo zijn Carrefour-producten gemiddeld 30% goedkoper dan A-merken en biedt het Simpl-assortiment een kwaliteitsvol basisaanbod tegen scherpe prijzen.
Ook de Carrefour Bonus Card speelt een centrale rol in het engagement van de winkelketen om de koopkracht van haar klanten te verdedigen. Dat het méér dan een handig spaarsysteem is, tonen de cijfers duidelijk aan. Maar liefst 2,2 miljoen Carrefour-klanten maken in België actief gebruik van de Carrefour Bonus Card. Gemiddeld levert dit hen een besparing op van € 375 per jaar, een bedrag dat verder kan oplopen door gerichte acties.
De Vrijgevige Maand: 4 weken, 4 extra voordelen
Met ‘De Vrijgevige Maand’ voegt Carrefour daar in februari een extra dimensie aan toe: klanten die hun Carrefour Bonus Card gebruiken, kunnen deze maand nog meer besparen dan gewoonlijk. Elke week brengt een nieuw voordeel:
- week 1: 20% extra bonuspunten op chocolade en zoetwaren bij aankopen vanaf € 10
- week 2: 1.000 bonuspunten bij een aankoop van € 100 via Carrefour Drive
- week 3: elke kortingscheque van € 5 wordt € 6 waard
- week 4: verdubbeling van standaard gespaarde punten (normaal 2 euro = 1 punt, nu is dat dus twee punten)
Bovendien ontvangen meer dan 1 miljoen trouwe klanten gepersonaliseerde kortingsbonnen op hun totale aankopen.
Nieuwe prijsverlagingen en vernieuwde app
In februari plukken klanten ook de vruchten van andere koopkrachtinitiatieven. Zo verlaagt Carrefour de prijs van 150 producten in de Hypermarkten en 120 producten in Carrefour Markets. Het gaat om een prijsverlaging van 6%, voorlopig zonder einddatum.
Daarnaast lanceert de winkelketen een vernieuwde versie van de Carrefour-app. Die maakt het nóg makkelijker voor klanten, dankzij onder meer deze vernieuwingen:
- Klanten vinden hun papieren kassabon digitaal in de app via de nieuwe e-ticketfunctie. Handig voor wie zijn gezinsbudget nauwgezet wil opvolgen.
- Gespaarde bonuspunten en de nieuwste promofolders zijn nu snel en makkelijk via de app te raadplegen.
- Dankzij een handige widget hoeven klanten de app niet langer eerst te openen om hun Carrefour Bonus Card te scannen. Bonuspunten sparen, wordt dus nog laagdrempeliger.
Ook gaat het nu sneller in de app om bonuscheques aan te maken en zo gespaarde punten te verzilveren. Vanuit de digitale folders is het nu bovendien mogelijk om direct een boodschappenlijst samen te stellen. Zo missen klanten geen enkele promo, nóg voor ze de winkel binnenstappen.