€ 122.522 ingezameld voor Pink Ribbon dankzij de Solidaire Afronding van Carrefour

Zaventem, 18 oktober 2022 - Supermarktketen Carrefour gaf haar klanten gedurende de eerste helft van oktober de mogelijkheid om het totaalbedrag van hun aankopen naar boven af te ronden ten voordele van Pink Ribbon. Deze genereuze actie leverde maar liefst  € 122.522 op voor het goede doel.

Carrefour, al 8 jaar structurele partner van Pink Ribbon, steunt de organisatie regelmatig met acties in haar winkels. In meer dan 700 verkooppunten stond de eerste helft van oktober in het teken van de grote solidariteitscampagne “Reken af met borstkanker”. En de actie was meteen een groot succes. Dankzij de kleine bijdragen van vele klanten kon Carrefour vandaag een indrukwekkende gift van € 122.522 overhandigen aan Pink Ribbon.

Het ingezamelde geld zal gebruikt worden om belangrijke projecten te financieren op het gebied van preventie, vroegsignalering, psychosociale zorg en patiëntenondersteuning, met als doel de levenskwaliteit van de patiënten en hun omgeving te verbeteren. We mogen niet vergeten dat niet minder dan 100.000 vrouwen in België momenteel strijden tegen borstkanker.

“We zijn al 8 jaar structureel partner van Pink Ribbon. Carrefour is gevoelig voor de acties die Pink Ribbon organiseert ten voordele van patiënten met de diagnose borstkanker, ofwel 1 vrouw op 9 in België. Het werk van Pink Ribbon bij de ondersteuning van patiënten is uitzonderlijk en zeer professioneel. Carrefour België is trots om Pink Ribbon dit jaar opnieuw te mogen steunen dankzij de Solidaire Afronding”, verklaart Pascal Léglise, CSR-Quality Director van Carrefour België.

Dankzij de Solidaire Afronding werd vorig jaar 447.025,90 euro ingezameld ten voordele van Pink Ribbon. Dit initiatief komt bovenop andere acties die in de winkels georganiseerd worden zoals de verkoop van bepaalde artikelen. 

 

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.