500 ton papier minder per jaar dankzij het samenvoegen van de folders
6 mei 2020
Carrefour België heeft haar folderconcept herzien en voegt de folders van de Hypermarkten Carrefour en de Carrefour Markets samen. Vanaf 6 mei vinden de klanten dus alle promoties in één gemeenschappelijke folder. Een evolutie die perfect kadert in het Act For Food-programma om afval te verminderen. De transversale folder zorgt voor een besparing van maar liefst 500 ton papier op jaarbasis.
Klanten konden tot nu toe de aanbiedingen van Carrefour in twee aparte folders vinden, een voor de hypermarkten en een voor de Markets. Na een succesvolle test enkele weken geleden besliste Carrefour om haar folder in een nieuw jasje te steken: vanaf nu worden de 2 folders dus 1 enkele folder. Dankzij deze vereenvoudiging is de klant nu zeker dat hij de getoonde promoties in beide winkelformats kan vinden. En het positief effect voor het milieu mag gezien worden: 500 ton minder papier per jaar.
Deze folder is trouwens de eerste folder die opnieuw bedeeld wordt in de brievenbussen na het voorlopige stopzetten van de promoties en folders dat door de overheid werd opgelegd door de coronacrisis.
Klik hier voor de folder van week 19 (6 mei 2020).