500 ton papier minder per jaar dankzij het samenvoegen van de folders

Carrefour België heeft haar folderconcept herzien en voegt de folders van de Hypermarkten Carrefour en de Carrefour Markets samen. Vanaf 6 mei vinden de klanten dus alle promoties in één gemeenschappelijke folder. Een evolutie die perfect kadert in het Act For Food-programma om afval te verminderen. De transversale folder zorgt voor een besparing van maar liefst 500 ton papier op jaarbasis.

Klanten konden tot nu toe de aanbiedingen van Carrefour in twee aparte folders vinden, een voor de hypermarkten en een voor de Markets. Na een succesvolle test enkele weken geleden besliste Carrefour om haar folder in een nieuw jasje te steken: vanaf nu worden de 2 folders dus 1 enkele folder. Dankzij deze vereenvoudiging is de klant nu zeker dat hij de getoonde promoties in beide winkelformats kan vinden. En het positief effect voor het milieu mag gezien worden: 500 ton minder papier per jaar.

Deze folder is trouwens de eerste folder die opnieuw bedeeld wordt in de brievenbussen na het voorlopige stopzetten van de promoties en folders dat door de overheid werd opgelegd door de coronacrisis.

Klik hier voor de folder van week 19 (6 mei 2020).

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.