Carrefour België : resultaten van het eerste kwartaal
24 april 2024
Carrefour België handhaaft een solide koers in het eerste kwartaal, met een omzet die nagenoeg stabiel blijft op LFL-basis vergeleken met 2023 namelijk -0,2% en +9,7% in vergelijking met 2022. De gestegen volumes in januari en februari bevestigen de uitstekende commerciële dynamiek, met een stijging van de omzet met 4,3% LFL. In maart was de verkoop lager dan vorig jaar, en die daling met 7,6% is geen verrassing gezien de uitzonderlijke groei die er toen was (+16,8% LFL).
De klanttevredenheid is aanzienlijk gestegen ten opzichte van 2023. Carrefour België werd zo begin dit jaar uitgeroepen tot ‘Gekozen winkelketen van het jaar', een initiatief van POY Operations.
In maart lanceerde Carrefour een campagne om haar identiteit scherper te stellen. Het doel: in de spotlight zetten dat de retailer elke klant kan bedienen en ontzorgen. Hoe? Dankzij een rijk aanbod dat het meest uitgebreide van het land is. Zo kwam er een uitbreiding van het veggie-gamma en het assortiment wereldkeuken (Italiaans, Halal, Aziatisch,...). Meer dan 1.000 prijzen werden verlaagd in januari, de promoties werden versterkt en de Carrefour-merken bleven minstens 30% goedkoper dan de nationale merken. Ook de vier formats (Hyper, Supermarkt, Express en e-commerce) en ruime openingsuren blijven een unieke troef in België. Er kwamen vier winkels bij en e-commerce kende een double digit groei.