Carrefour België bespaart 16 ton plastic op jaarbasis dankzij nieuwe verpakking voor gehakt
4 april 2024
Carrefour België lanceert een nieuwe verpakkingvoor 4 referenties van varkens- en rundvleesgehakt. Fresh Pack zorgt voor een betere bewaring en vermindert de plastic voetafdruk.
Concrete voordelen voor consumenten en het milieu
- 75% minder plastic
- 16 ton minder plastic per jaar
- Een 100% recycleerbare verpakking
- Producten die langer vers blijven
- Een compactere verpakking, die minder ruimte inneemt in de koelkast, in de vriezer of zelfs in de vuilniszak!
Betrokken producten:
- Gehakt van varkens- en kalfsvlees 250gr
- Gehakt van varkens- en kalfsvlees 500gr
- Gehakt van varkens- en rundvlees 250gr
- Gehakt van varkens- en rundvlees 500gr
De nieuwe verpakking zal vanaf 8 april beschikbaar zijn in de winkels. Als de resultaten goed zijn, zal Carrefour de verpakkingen voor meer producten gebruiken.
Deze "Fresh Pack" is onderdeel van het "Act for Food-programma van Carrefour, dat voedseltransitie centraal stelt in haar engagementen. Deze innovatie benadrukt de wil van de retailer om kwaliteitsvolle en milieuvriendelijke voeding toegankelijk te maken voor iedereen.