Carrefour België blijft innoveren en vernieuwt haar hypermarkten voor een ongeëvenaarde shoppingervaring

hypermarkten-1200x400.jpg
  • Carrefour blijft innoveren en investeert in haar hypermarkten
  • Vernieuwende concepten voor een nieuwe winkelervaring
  • Inzetten op bio, vers en gastronomie

30 september 2019- Na de Hypermarkten Carrefour van Evere en Fléron werd ook de winkel van Sint-Denijs-Westrem vernieuwd. De hypermarkt van Tienen volgt. De klanten ontdekken er winkels met innoverende concepten die voldoen aan de nieuwe consumptietrends van de Belgen en die perfect zijn afgestemd op hun behoeften.

Carrefour is de enige retailer die het hypermarktformaat in het hele land heeft ontwikkeld, met 40 Hypermarkten Carrefour. De klanten kunnen er elke dag 130.000 referenties vinden. Deze winkels bieden de ruimste keuze aan food- en non-food-producten tegen de beste prijs.

Sinds enkele maanden steekt Carrefour België haar hypermarkten in een nieuw kleedje om beter aan de behoeften van consumenten te voldoen. Deze vernieuwingsgolf is ook een uitstekende gelegenheid om projecten uit te werken en nieuwe concepten te testen. De winkels bieden een unieke winkelervaring met kwaliteitsvolle producten, handige diensten en menselijk contact. De hypermarkten hechten veel belang aan gezondheid, duurzame technieken en materialen. Boodschappen doen wordt zo een beleving.

De Hypermarkten Carrefour van Evere, Fléron en Sint-Denijs-Westrem kregen zopas een nieuwe look, Tienen volgt in de maand november. Hierbij werd sterk ingezet op innovatieve concepten, zoals de gezellige Carrefour Cafés waar klanten even kunnen pauzeren, op elk moment van dag, en waar ze kunnen genieten van een uitgebreid gamma aan maaltijdoplossingen. Er is telkens een keuze aan kant-en-klare en ter plaatse bereide gerechten (sushi, woks, pizza, pasta, salades, broodjes, afhankelijk van de winkel). Er is voor elk wat wils en voor elk budget. In het Carrefour Café kunnen klanten ook hun mobiele telefoons opladen en op internet surfen dankzij de gratis wifi.

Een andere speerpunt is de uitbreiding van het bio-assortiment. In deze biozones kunnen klanten al hun bioboodschappen doen. Er wordt veel aandacht geschonken aan het merk Carrefour Bio, het goedkoopste biomerk in België. De klant heeft de keuze uit ruim 3 000 referenties. Zo maakt Carrefour het beste toegankelijk voor iedereen.

Verder wordt er veel aandacht besteed aan de versmarkt met een uitzonderlijk aanbod aan vers fruit en groenten.

Energiezuinigheid is steeds een aandachtspunt en wordt hoog in het vaandel gedragen. Zo zijn de winkels volledig uitgerust met led-verlichting, werken de koelinstallaties op milieuvriendelijke koelmiddelen en beschikken de koelmeubels over deuren.

Deze make-overs illustreren het vermogen van Carrefour België om zich aan te passen aan de verwachtingen van steeds veeleisendere consumenten, de vraag naar innovaties, nieuwe producten en eenvoud in het aankoopproces.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.