Carrefour België en Greenweez lanceren exclusieve samenwerking: meer bio tegen lagere prijzen
5 juni 2025
Zaventem, 5 juni 2025 – Vanaf deze week vinden klanten van Carrefour België een selectie producten van Greenweez in de rekken. Het voordeel van dit exclusieve partnership? Meer keuze in bio, tegen lagere prijzen. Een logische zet in aanloop naar de Bioweek, want Carrefour engageert zich al jaren voor een duurzame en toegankelijke voedseltransitie met Act For Food. Zo is CarrefourBIO het goedkoopste biomerk van België.
Eerste stap met 17 producten in de winkelrekken
Dankzij het partnership met Carrefour België maken klanten kennis met een eerste selectie van 17 Greenweez-producten. En dat in alle hypermarkten, Market-supermarkten en via de Carrefour-website. Een aantal van de Greenweez-producten zal ook bij de Express-buurtwinkels in de rekken liggen.
Het gaat om verschillende soorten bloem, pindakaas, diverse zaden en noten, glutenvrije havermout en volkoren basmatirijst.
En daar blijft het niet bij: een nieuwe golf Greenweez-producten maakt vanaf het najaar haar opwachting in de winkelrekken.
Uitgebreid bio-aanbod, lagere prijzen per kilo
Greenweez is de Europese marktleider in e-commerce voor bio- en ecologisch verantwoorde producten. De Greenweez-producten vormen dan ook een waardevolle aanvulling op het bestaande Carrefour BIO-gamma. Dat is het goedkoopste biomerk van België. Vinden klanten een soortgelijk bioproduct elders goedkoper terug, dan krijgen ze het prijsverschil terugbetaald.

De samenwerking met Greenweez biedt bovendien schaalvoordelen. Daardoor kan Carrefour de prijzen per kilo van een aantal bioproducten aanzienlijk laten dalen. Zo wordt amandelmeel meer dan 35% goedkoper en gaat de prijs van gojibessen met meer dan 50% omlaag.
Strategisch engagement voor bio en betere voeding
Dat Carrefour België en Greenweez een exclusief partnership aangaan, is geen toeval. Beide spelers delen eenzelfde ambitie: duurzame en gezonde voedingskeuzes voor iedereen toegankelijk maken. Voor Carrefour is bio daarbij een strategische pijler binnen het Act For Food-programma – met Carrefour BIO als breedste én voordeligste biomerk op de markt.
Tijdens de Belgische Bioweek, van 1 tot 9 juni, zet Carrefour dat engagement nog meer kracht bij. Zo krijgen bioproducten extra zichtbaarheid in de winkels en kunnen klanten hun slag slaan dankzij sterke promo’s in het bio-assortiment.