Carrefour België kent een bemoedigende eerste jaarhelft 2024
De omzet daalde met 2,0% op een uitzonderlijke vergelijkingsbasis (+11,3% LFL in H1 2023), wat te maken heeft met aanzienlijke verstoringen bij een concurrent gedurende een groot deel van het tweede kwartaal van vorig jaar. Over 2 jaar is de dynamiek positief, wat het succes van de huidige commerciële strategie weerspiegelt.
24 juli 2024
De klanttevredenheid was al in het eerste kwartaal gestegen t.o.v. 2023 en die trend zette zich ook in het tweede kwartaal verder voor Carrefour België, dat werd uitgeroepen tot ‘Gekozen winkelketen van het jaar 2024' door POY Operations.
In de eerste jaarhelft zette Carrefour sterk in op promo’s en een verbeterde winkelervaring met 11 nieuwe en 41 vernieuwde winkels. De retailer blijft zijn aanbod uitbreiden en telt intussen 1.000 lokale producenten, goed voor ruim 16.000 lokale producten in een straal van minder dan 40 km rond de winkel. E-commerce deed het opnieuw goed en steeg mede dankzij de nieuwe website met liefst 40%.
Duurzaamheid blijft een belangrijke driver in de organisatie met onder meer 20% minder energiegebruik op 5 jaar tijd, en een besparing van 16 ton plastic per jaar door een nieuwe verpakking voor gehakt.