Carrefour België loopt voorop in het verminderen van dierlijke producten en stelt nieuwe doelen om haar assortiment vegetarische producten uit te breiden.
Brussel, 29 september 2023 – Carrefour België omarmt plantaardige producten als onderdeel van haar voortdurende inzet voor duurzaamheid en het anticiperen op de evoluerende consumentenvoorkeuren. Daarom breidt het bedrijf haar assortiment vegetarische producten uit en lanceert het diverse initiatieven om klanten te ondersteunen bij de overstap naar een flexitarisch of vegetarisch dieet.
29 september 2023
Als onderdeel van haar engagement voor duurzaamheid nam Carrefour België al verschillende initiatieven om het vegetarische productassortiment in haar winkels uit te breiden.Vandaag biedt de supermarktketen 315 vegetarische referenties aan en blijft de retailer het aantal plantaardige producten in de rekken uitbreiden.
Om in te spelen op de steeds veranderende verwachtingen van consumenten, introduceerde Carrefour het volledig vegetarische 'Carrefour Veggie'-assortiment. Dit assortiment is zorgvuldig samengesteld om zowel aan de eisen van flexitariërs te voldoen als de criteria van vegetariërs te respecteren. De producten zijn vrij van kunstmatige kleur- en smaakstoffen, palmolie, GGO's en smaakversterkende additieven.
Vegetarische recepten voor fijnproevers en een ruim aanbod aan producten online
Als aanvulling op haar gevarieerd productaanbod biedt Carrefour België op haar website vegetarische recepten aan. Hiermee wil de retailer een bron van inspiratie zijn en tegelijk tegemoet komen aan de groeiende vraag naar meer vegetarische opties.
Om de toegang tot dit uitgebreide assortiment aan producten te vergemakkelijken, is er bovendien een speciale vegetarische rubriek in de online winkel van Carrefour België, zodat klanten gemakkelijker milieubewuste en gezonde voedselkeuzes kunnen ontdekken.
"Bij Carrefour begrijpen we de wens van consumenten om variatie te brengen in hun voedingspatroon", zegt Pascale Léglise, Directeur Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen bij Carrefour België. "Wij geloven sterk in de noodzaak van een voedseltransitie die toegankelijk is voor iedereen, waaronder het aanbieden van een vegetarisch kwaliteit assortiment tegen een betaalbare prijs”.
Vanaf 1 januari 2023 heeft de Carrefour Group zich tot doel gesteld om tegen 2026 500 miljoen euro omzet te genereren uit plantaardige eiwitten. Als onderdeel van deze doelstelling engageerde Carrefour België zich voor 42 miljoen euro omzet.