Carrefour België steunt haar klanten in tijden van stijgende energieprijzen

Brussel, 4 januari 2023 - Vanaf woensdag 4 januari tot en met 30 januari lanceert Carrefour Belgium een nieuwe actie in haar winkels in het kader van de campagne “koopkrachtacties”. Tijdens deze periode kunnen klanten een kaart met een unieke QR-code ontvangen aan de kassa; bij het verzamelen van 8 van deze  virtuele stempels (één QR-code per aankoopschijf van €35) maken ze kans op kortingen tot €150 bij Luminus. Maar dat is niet alles: elke QR-code geeft ook recht op deelname aan een grote wedstrijd waarbij er verschillende prijzen te winnen zijn voor een totaal bedrag van €200.000.

Een actie die harten verwarmt

Terwijl de stijgende energieprijzen zich hard laten voelen en de portemonnee van de Belgen moeite heeft om de kosten op te vangen, zet Carrefour haar campagne voort om de koopkracht van haar klanten te versterken. Vanaf vandaag lanceert het bedrijf een unieke actie rond het thema energie. Bij elke aankoop van €35 en op vertoon van de Carrefour Bonus Card krijgen klanten een kaart met een unieke QR-code*. Zodra een klant 8 verschillende virtuele stempels heeft verzameld, kan hij of zij tot €150 korting krijgen op de eindafrekening van energieleverancier Luminus**.


Bovendien geeft elke QR-code ook recht op één kans om deel te nemen aan de grote wedstrijd van Carrefour waarbij meerdere prijzen te winnen zijn voor een totaal bedrag van €200.000. Het gaat om prijzen zoals zonnepanelen, batterijen, warmtepompen, elektrische fietsen of steps, maar ook Carrefour-cheques ter waarde van €100... Kortom, alles wat de klanten nodig hebben om de stijgende energieprijzen te drukken.

Hoe deel te nemen aan de actie?

Het concept is eenvoudig: het volstaat om in de maand januari naar een Carrefour-winkel te gaan en voor een minimumbedrag van €35 aankopen te doen.

  • Wanneer klanten naar de kassa gaan, tonen ze hun Carrefour Bonus Card en ontvangen ze peraankoopschijf van €35 een kleine kaart met een unieke QR-code.
  • Vervolgens scant de klant deze kaart met zijn telefoon of aan één van de terminals die in sommige winkels zijn geïnstalleerd.
  • Met elke unieke code ontvangt de klant 1 van de 8 virtuele zegels die nodig zijn om van de Luminus-korting te profiteren, en kan de klant deelnemen aan de wedstrijd.
  • De klant ontvangt dan een e-mail met alle nodige informatie over hoe hij of zij van de korting bij
  • Luminus kan gebruikmaken. Klanten zullen ook via e-mail worden gecontacteerd als zij de wedstrijd hebben gewonnen.
  • Indien de persoon die de korting krijgt een nieuwe Luminus-klant is, krijgt hij of zij de korting wanneer hij of zij intekent op een Luminus Comfy-contract via het specifieke Luminus-platform. Indien deze persoon reeds Luminus-klant is, krijgt de klant zijn of haar korting per telefoon. 

*Zolang de voorraad strekt
**1 redemptie van €150 mogelijk per huishouden
 

Aurélie Gerth

Aurélie Gerth

Woordvoerster, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.