Carrefour bevriest de prijzen van meer dan 20.000 producten
Het bedrijf wil hiermee dat de Belgen hun koopkracht kunnen behouden en waarborgt tegelijkertijd ook de veiligheid van zijn klanten en teams.
5 november 2020
Evere, 5 november 2020 - Nu we midden in de tweede golf van de coronacrisis zitten en de regering weer nieuwe maatregelen heeft afgekondigd, wil Carrefour er opnieuw staan voor de Belgische bevolking. De retailer zet alles in het werk om de veiligheid van haar klanten en teams te garanderen en tegelijk te zorgen voor de broodnodige voorziening voor de bevolking. Winkels, e-commerce, supply chain en alle Carrefour medewerkers werken onvermoeibaar verder om de klanten te kunnen blijven bedienen. Naast dit logistieke aspect levert Carrefour een extra inspanning opdat de Belgen hun koopkracht kunnen behouden door de prijzen van meer dan 20.000 producten tot het einde van het jaar te bevriezen.
Carrefour ijvert voor het behoud van de koopkracht
In deze crisisperiode wordt de portemonnee van de burgers erg op de proef gesteld. Het behoud van de koopkracht van de Belgen is echter essentieel voor de economie van ons land. Carrefour heeft hierop ingespeeld en sinds het begin van de crisis verschillende prijsacties gevoerd (waaronder een prijsdaling voor 1.000 producten in mei van dit jaar en de campagne ‘gezonde prijzen’ in september).
Om de gezinnen tijdens deze tweede golf te blijven steunen, heeft Carrefour besloten om de prijzen van al haar producten (zowel nationale als Carrefour-merken) te bevriezen. Het gaat hier om meer dan 20.000 referenties in de Hypermarkten en meer dan 10.000 in de Markets en Expresswinkels. Deze actie, die tussen 1 november en 31 december 2020 loopt, is echter niet van toepassing op promoties, verse producten met sterk wisselende prijzen (vis, seizoensgebonden groenten en fruit) en producten van lokale producenten.
Oplossingen om het de consument nog makkelijker te maken
Met de uitbreiding van telewerken, de sluiting van sommige scholen en het afstandsonderwijs wordt de hele organisatie van een huishouden erg op de proef gesteld. Om het leven van de consument te vergemakkelijken, biedt Carrefour verschillende oplossingen voor het bestellen van alledaagse producten (food of non-food) van thuis uit:
-
Carrefour.eu versterkt haar teams om de voorbereiding van online bestellingen sneller en vlotter te kunnen afwerken en een efficiënte organisatie van de stromen in de hand te werken.
-
Met ShipTo is de thuislevering in minder dan 90 minuten beschikbaar in Brussel, Antwerpen, Gent, Luik en Waterloo.
-
Carrefour heeft onlangs een overeenkomst getekend met UberEATS voor thuisleveringen. Deze dienst werd eind oktober gelanceerd en is beschikbaar in Brussel en Luik.
-
Ook de Simply You Box, de maaltijdbox die thuis wordt geleverd, maakt het mogelijk om gezond en heerlijk gevarieerd te blijven eten.
Ten slotte mogen, overeenkomstig het ministerieel besluit van 1 november ll., bepaalde assortimenten waaronder textiel-, speelgoed- en elektro/media-afdelingen tijdelijk niet meer verkocht worden. Om onze klanten te helpen bij het aankopen van deze goederen werd er speciaal voor deze categorieën een click&collect-service in het leven geroepen. De betreffende producten kunnen online worden besteld op carrefour.eu, telefonisch of in de winkel. Daarnaast werd al het speelgoed opgenomen in onze carrefour.eu website om het Sinterklaas makkelijker te maken.
Mobilisatie van alle medewerkers voor de winkels
Carrefour is nu al een van de grootste werkgevers in België met zo'n 10.000 medewerkers in het hele land. In deze moeilijke tijden neemt de vraag echter alleen maar toe. Daarom moedigt Carrefour de Belgen die op zoek zijn naar een job aan om de vacatures te raadplegen via: https://belgiumjobs.carrefour.eu/. Er zijn nog meer dan 860 jobs beschikbaar.
Om de best mogelijke klantenservice te garanderen, zijn alle Carrefour-medewerkers op het hoofdkantoor al opgeroepen om te helpen in de winkels, met name bij het aanvullen van rekken, het voorbereiden van e-commerce- en Drive-bestellingen en het werk aan de kassa’s. De opslagplaatsen en de logistiek worden ook permanent bewaakt om de beschikbaarheid van de producten in de winkels te kunnen garanderen.
"We willen onze klanten laten weten dat alle Carrefour-teams aan hun zijde zullen staan tijdens deze lockdown en dat we alles in het werk zullen stellen om hen te beschermen. Ik ben mij bewust van het voortdurende engagement van onze teams in deze periode en wil hen dan ook van harte danken voor hun toewijding", legt François-Melchior de Polignac, CEO van Carrefour België, uit.
Veilig boodschappen doen dankzij de strikte veiligheidsmaatregelen in de winkels
De versterkte veiligheidsmaatregelen blijven van toepassing in de winkels :
- Herinnering aan de essentiële hygiënemaatregelen bij het binnenkomen in de winkel;
- Verplicht dragen van een mondmasker ;
- Bewaker bij de ingang;
- Hydro-alcoholische gel ter beschikking ;
- Plexiglas wanden aan de kassa’s;
- Zoveel mogelijk kassa’s geopend om de klantenstroom te kunnen kanaliseren ;
- Extra reiniging en ontsmetting van het materiaal en van de lokalen;
- 1 klant per 15m² (daar waar de wet voorziet in 1 klant per 10m²);
- Carrefour nodigt de klanten uit om zoveel mogelijk alleen naar de winkel te gaan (met uitzondering van kinderen onder de 12 jaar of hulpbehoevende personen).