Carrefour blijft in beweging en opent twee nieuwe winkels op een dag
27 november 2019
- Carrefour Express Sint-Guido met ‘on the go’-gamma voor de voorbijgangers en metroreizigers
- Carrefour Market Rupelmonde met een zeer uitgebreid versassortiment
- Carrefour zet in op omnicanaliteit door al haar formats te versterken en een brede beschikbaarheid te garanderen voor haar klanten
27 november 2019- Vandaag opent Carrefour twee nieuwe winkels tegelijk, een Carrefour Market in Rupelmonde en een Carrefour Express in het metrostation Sint-Guido te Brussel. Deze openingen, als ook de recente vernieuwing van de Hypermarkt Carrefour van Tienen en de uitbreiding van de leveringszone van de personal shopperdienst ShipTo naar Antwerpen, bevestigen de wil van Carrefour België om te blijven investeren in al haar winkelformats.
Een nieuwe Carrefour Express in de Brusselse metro Sint-Guido
Met de opening van de Carrefour Express in het metrostation Sint-Guido in de Brusselse gemeente Anderlecht versterkt Carrefour België haar aanwezigheid in de metro. Andere Carrefour Express-winkels vindt de klant reeds in de metrohaltes Rogier, Delta, Weststation en Mérode.
Zoals alle Carrefour Express-winkels in trein- en metrostations stemt deze nieuwe winkel die vandaag zijn deuren opent, zijn aanbod perfect af op de verwachtingen van de ‘on the go’-klanten. De winkel van 75 m² biedt gebruiksklare maaltijdoplossingen voor elk moment van de dag: bereide maaltijden, broodjes, snacks, fruit … maar ook vlees, gevogelte, vis en verse groenten voor het avondeten. Bovendien vindt men er een brede waaier aan basisproducten en alle onmisbare producten op het vlak van droge voeding en drogisterij.
Carrefour Express Sint-Guido
Sint-Guidocorso
1070 Anderlecht
Franchisepartner: Mergim Balaj
Openingsuren:
Van maandag tot zondag tussen 6 en 22 uur.
Rupelmonde krijgt een nieuwe Carrefour Market met een focus op verse producten
De nieuwe Carrefour Market met een verkoopoppervlakte van 1.300 m² vervangt de vroegere winkel van uitbater Yves Bastijn en ligt op slechts enkele honderden meters van de vorige locatie in Kruibeke.
Carrefour besteedt in deze winkel veel aandacht aan het milieu. Zo beschikt de winkel over nieuwe energiezuinige koelkasten op CO2-gas, met deuren op de koelmeubels om energieverlies te beperken. De verlichting gebeurt uitsluitend met full led, met een 15% lager energieverbruik. In december worden er zonnepanelen geïnstalleerd.
De klanten treffen er mooie en uitgebreide versafdelingen aan met een ruim assortiment vers fruit en groenten, verse vis en visbereidingen, ter plekke versneden en verpakte charcuterie en beenhouwerij, vegetarische en vegane producten en een grote keuze aan noten beschikbaar in bulk. Bovendien kunnen ze er terecht voor gezonde maaltijdoplossingen voor ieder moment van de dag. Naast de klassieke ter plekke bereide belegde sandwiches en salades, kan de klant kiezen tussen gebraden kip, fruit, ter plaatse gebakken bakkerijproducten of een gratis kopje koffie aan de koffiemachine. Een reeks handige diensten vullen het aanbod aan, zoals lottoproducten, iTunes- gsm en cadeaukaartjes of een assortiment bloemen.
De eerste 250 klanten worden verwelkomd met een gratis boeket bloemen.
Carrefour Market Rupelmonde
Nieuwe Baan 90
9150 Kruibeke
Franchisepartner: Yves Bastijn
Openingsuren:
Op maandag van 12u30 tot 19 uur, van dinsdag tot zaterdag van 8 uur tot 19 uur en op zondag van 8 uur tot 12u30.
Carrefour België blijft investeren, zet haar expansie voort en legt de nadruk op omnichannel
Het is duidelijk: Carrefour wil flexibeler en eenvoudiger worden en om de complementariteit van haar winkels blijven ontwikkelen (omnichannel). De retailer wil de consumenten een unieke koopervaring bieden met haar drie merken (Express, Market en Hypermarket) en haar e-commerce en innoverende diensten zoals ShipTo.
Zo heropende de Hypermarkt Carrefour van Tienen onlangs zijn deuren na een grondige renovatie en breidde de fietsleveringsdienst ShipTo uit naar Antwerpen.
Deze vernieuwingen illustreren het vermogen van Carrefour België om zich aan te passen aan de verwachtingen van steeds veeleisendere consumenten, de vraag naar innovaties, nieuwe producten en eenvoud in het aankoopproces.