Carrefour daagt haar klanten uit om hun eigen digitale kunstwerk te maken met NFT Art

  • Carrefour-klanten kunnen hun eigen digitale kunstwerk maken met NFT Art

  • Ze kunnen hun creatie uploaden naar: https://www.createyournft.be/ waar het tentoon zal gesteld worden in een online galerij. 

  • Digitale kunstwerken kunnen worden ingezonden van woensdag 19 oktober tot en met vrijdag 25 november

  • De winnaar van de wedstrijd ontvangt een Carrefour-bon van 500 euro, de tweede prijs is een bon van 300 euro en de derde prijs een bon van 200 euro.

  • De prijzen worden ter gelegenheid van Sinterklaas op 6 december aan de winnaars uitgereikt

Zaventem, 27 oktober 2022 - Tegenwoordig haalt iedereen wel een stukje kunst in huis. Een beeldje, een tekening, een foto, een schilderij,… Sinds enige tijd is ook digitale kunst bijzonder populair en wisselt deze zogenaamde NFT Art soms voor duizelingwekkend grote bedragen van eigenaar. Het leukste aan deze NFT Art is dat iedereen die een beetje creatief is aangelegd, ook zijn of haar eigen en unieke digitale kunstwerk kan maken.

Hoe verloopt deze wedstrijd?

Carrefour daagt haar klanten uit om hun eigen digitale kunstwerk te maken, want ook zij kunnen digitale kunstenaars zijn! Klanten van de retailer kunnen hun werk registreren op de website en nemen zo automatisch deel aan de wedstrijd. Carrefour stelt vervolgens de zelfgemaakte kunstwerken tentoon in haar galerij. Tot 6 december kan op de kunstwerken gestemd worden.

Creatief aan de slag

Carrefour geeft haar klanten de mogelijkheid om een digitaal kunstwerk te creëren voor de retailer. Er bestaan talrijke apps waarop de klanten hun kunstwerk kunnen maken, maar ze kunnen ook hun computer of hun fototoestel gebruiken. De enige specifieke voorwaarde is dat het digitaal kunstwerk maximum 10 MB mag bedragen, zoals bijvoorbeeld in een JPEG- of een MP4-bestand.

Wat met commerciële rechten?

Heel belangrijk is dat alle commerciële rechten van het kunstwerk bij de klant liggen. Klanten mogen dus geen werk gebruiken dat niet van hen is. Dat wil zeggen: geen foto’s waarvan klanten de rechten niet bezitten, geen muziek van andere artiesten, geen lettertypes die je niet mag gebruiken, enz. 

Alles wat de klant gebruikt, moet zelfgemaakt of rechtenvrij zijn. Wanneer dat niet het geval is, kan de klant daarmee later in de problemen komen. Klanten kunnen hun digitale kunstwerk van woensdag 19 oktober tot en met vrijdag 25 november uploaden via de website.

Carrefour stelt de digitale kunstwerken tentoon in haar online galerij en vanaf 26 november kan iedereen stemmen op zijn of haar favoriete kunstwerk. De retailer moedigt haar klanten aan om hun project op sociale netwerken te promoten om op 6 december kans te maken op de waardebon van €500.

De prijzen

De winnaar van de wedstrijd wint een Carrefour-aankoopbon van €500,de tweede prijs is een aankoopbon van €300, en de derde prijs is een aankoopbon van €200.

Alvorens deel te nemen, worden klanten uitgenodigd om het wedstrijdreglement aandachtig te lezen op de site waar ze ook meer gedetailleerde informatie kunnen vinden: https://www.createyournft.be/fr/page-acceuil/

Aurélie Gerth

Woordvoerster, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.