Carrefour en Mestdagh vernieuwen hun partnerschap

Het enseigne en zijn masterfranchisepartner tekenen een nieuwe overeenkomst

De Carrefour- en Mestdagh-groepen bevestigen hun bereidheid om de masterfranchise-overeenkomst voort te zetten die hen sinds 2010 heeft verbonden. De partners ondertekenen nu de hernieuwing van hun wederzijds vertrouwen en plannen nieuwe synergieën.

De overeenkomst tussen de twee groepen maakte het mogelijk om in tien jaar een vruchtbare samenwerking in België te ontwikkelen. Op basis van deze ervaring hebben de twee enseignes de afgelopen maanden de tijd genomen om hun partnerschap grondig te evalueren om zo een nieuw hoofdstuk te schrijven in hun gedeelde geschiedenis.

Het nieuwe akkoord benadrukt daarom nieuwe synergieën en een meer gecoördineerde expansiestrategie. Dit opent voor de Mestdagh-groep voornamelijk toegang tot alle Carrefour-winkelformats van minder dan 3.000 m² (zoals Carrefour Express, Bio, enz.).

“Tot nu toe voorzag ons contract voor Mestdagh enkel toegang tot de verkooppunten van ‘Carrefour Market’, waarvan we vandaag al 85 winkels hebben, voornamelijk in Wallonië en Brussel. We zijn dan ook tevreden dat we onze uitbreidingsstrategie kunnen plannen met winkelformats die overeenkomen met ons DNA: nabijheid en gezelligheid, bijvoorbeeld in meer stedelijke centra. Zo willen we voldoen aan de verwachtingen van de consument”, legt Fabienne Bryskère, CEO van Mestdagh, uit.

“Na een vruchtbare samenwerking van 10 jaar zijn we blij om ons vertrouwen met de Mestdagh-groep te hernieuwen. De afgelopen jaren heeft de groep zich op een solide basis kunnen ontwikkelen, waardoor we vandaag samen een nieuwe expansiestrategie zullen uitwerken. Met dit nieuwe akkoord bevestigen we niet alleen de continuïteit van onze huidige samenwerking, maar ook de verdere ontwikkeling van synergieën en competenties", aldus Hilde Decadt, Director of Operations Carrefour België.

Het nieuwe masterfranchisecontract gaat in op 1 januari 2021.

 

Perscontacten Mestdagh:
Talia Hendlisz
[email protected] - +32 (0) 477 61 80 24

Anne-Lise Bouffioux
[email protected] - +32 (0) 71 257 444

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.