Carrefour gaat verder in haar Missie Zero Waste en en schaft papieren zakken voor fruit en groenten af in twee winkels

Evere, 5 mei 2022 - In het kader van haar Missie Zero Waste-acties en -verbintenissen neemt Carrefour concrete initiatieven om afval te verminderen en zo bij te dragen tot het behoud van het milieu. 

Vanaf 2 mei 2022 zullen de Carrefour-hypermarkt in Mont-Saint-Jean en de Carrefour Market Molière in Elsene de papieren zakken in de groente- en fruitafdeling afschaffen. Herbruikbare katoenen tassen met meerdere voordelen zijn beschikbaar voor klanten. Ze besparen 175 ton papier per jaar en zijn wasbaar, zodat ze bijna onbeperkt kunnen worden hergebruikt.

Beide winkels zullen de klanten elk 3 bonnen geven om in te ruilen voor een gratis biokatoenen tas.

De afschaffing van papieren zakken voor groenten en fruit in deze twee winkels is een test die op grotere schaal zal worden toegepast. De overstap naar herbruikbare en duurzame tassen werd 3 jaar geleden gelanceerd, met biologisch katoenen draagtassen met dubbele handvatten, ideaal om grote boodschappentassen te vervangen. De biokatoenen zakken zijn geschikt voor groenten en fruit, maar ook voor bulkgoed.

Carrefour strijdt actief tegen plastic voor eenmalig gebruik. Door de verkoop van plastic zakken tegen 10 eurocent aan de kassa stop te zetten, vermindert Carrefour het gebruik van plastic met 703 ton per jaar. Carrefour zet zich concreet in voor de strijd tegen plastic met drie acties uit haar Act for Food-programma: actie 9, actief strijden tegen plastic; actie 11, productverpakkingen verminderen en actie 14; tegen 2025 evolueren naar 100% recycleerbare verpakkingen. Een actieplan werd opgesteld om verpakkingsinnovaties van eigen merk op te nemen volgens de principes van de kringloopeconomie.

Aurélie Gerth

Woordvoerster, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.