Carrefour geeft aftrap voor derde ScanMania: 5 weken toppromo’s én kans op 1 jaar gratis boodschappen
7 mei 2025
Zaventem - Vandaag lanceert Carrefour België de derde editie van ScanMania. Een welgekomen commerciële actie – de grootste van het jaar – om de koopkracht van Belgische gezinnen te ruggensteunen. Nog tot 10 juni maken trouwe klanten van Carrefour elke week kans op 1 jaar gratis boodschappen ter waarde van 10.000 euro, boven op miljoenen Bonuspunten en ijzersterke promoties in alle winkels en online.

ScanMania = promoties + wedstrijd
Vijf weken lang zorgt Carrefour met ScanMania voor tientallen aantrekkelijke aanbiedingen in alle Carrefour-winkels én online – denk aan promo’s als 1+1, 2+3 en 2+2. Elke week staat bovendien in het teken van een ander thema, van parfumerie over een Italië-special met mediterrane klassiekers tot Vaderdag.
Tegelijk loopt een grootschalige wedstrijd waarbij klanten elke week kans maken op 1 jaar gratis boodschappen t.w.v. 10.000 euro. Naast de hoofdprijs beloont Carrefour ook 60.000 deelnemers met extra bonuspunten – goed voor 30 miljoen bonuspunten in totaal.
Zo werkt de wedstrijd:
- Bij elke aankoopschijf van € 25 in Hypermarkten en Markets of € 15 in Express-winkels, ontvangen klanten een digitale of papieren voucher op vertoon van hun Bonuskaart.
- Die voucher kunnen ze registreren via de Carrefour-app, carrefour.be, bonusland.be of aan de winkelzuilen. Elke week volgt een nieuwe trekking voor de hoofdprijs.
Goed om te weten: Drive-klanten krijgen extra voordeel. Hun vouchers worden automatisch verdubbeld bij elke aankoopschijf. Tijdens het Hemelvaartweekend – van 28 mei tot 1 juni – geldt deze verdubbeling ook voor klanten in de winkels.
Koopkracht centraal in economisch onzekere tijden
De herlancering van ScanMania komt als geroepen in de huidige economische context. Zo daalde het Belgische consumentenvertrouwen de voorbije twee maanden met 10 punten, de grootste terugval in drie jaar volgens de Nationale Bank*. Carrefour zet daarom alles op alles om de koopkracht van haar klanten te ondersteunen via drie hefbomen:
- structurele prijsverlagingen – sinds januari verlaagde Carrefour al meer dan 3.000 producten in prijs.
- krachtige promoties – zoals ScanMania, dat met goud aan de haal ging op de BENE Bonus Awards** in de categorie ‘Shopping & Lifestyle – Best Promotion’.
- de Carrefour Bonus Card – door de BENE Bonus Awards** uitgeroepen tot het beste loyaliteitsprogramma in de categorie ‘Shopping & Lifestyle – Program of the Year’.
Daarnaast zet Carrefour blijvend in op de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Zo zijn Carrefour-producten minstens 30% goedkoper dan grote nationale merken. CarrefourBIO is bovendien het voordeligste biomerk in België, met terugbetaling van het prijsverschil als klanten een vergelijkbaar product elders goedkoper vinden.
“Met ScanMania willen we onze trouwe klanten niet alleen belonen, maar hen ook op een positieve manier helpen in een economisch uitdagende periode.” Paul Peugnet, Sales Development Director bij Carrefour België
Bronnen: *Nationale Bank; **BENE Bonus Awards