Carrefour haalt 146.790 euro op dankzij haar solidariteitsactie ten gunste van SOS Kinderdorpen

Op 20 november is het de Internationale Dag van de Rechten van het Kind. In dit kader werd van 1 tot 15 november een solidariteits ronde opgezet in de Carrefour-winkels om SOS Kinderdorpen te steunen, waarvan het bedrijf sinds 2013 partner is. Dit initiatief heeft 146.790 euro opgebracht. De huidige campagne heeft een krachtige boodschap: "In België groeit één kind op 25 alleen op. Daarom heeft Carrefour de actie "Afronden om goed op te groeien" gelanceerd ten gunste van SOS Kinderdorpen. Carrefour dankt zijn klanten die, door bij de kassa hun kassabon naar boven af te ronden op de volgende euro, kinderen kunnen helpen op te groeien omringd door een gezin.

Carrefour zet een solidaire afronding op maar activeert die slechts enkele keren per jaar: voor noodgevallen (zoals tijdens de overstromingen deze zomer) of om strategische en lange termijn partnerschappen zoals Pink Ribbon en SOS Kinderdorpen te ondersteunen. Carrefour is inderdaad al vele jaren partner van SOS Kinderdorpen en steunt de vereniging sinds 2013.

Kinderen die zonder de zorg en liefde van een gezin opgroeien, krijgen meer te maken met geweld, verwaarlozing, misbruik en armoede dan anderen. In België groeit 1 op 25 kinderen alleen op. SOS Kinderdorpen wil er voor hen zijn. Carrefour steunt hen daarbij. Met het geld dat via de solidaire afronding wordt ingezameld, kunnen al die duizenden kleine, discrete, belangrijke, warme momenten die een kind zo hard nodig heeft, blijven bestaan.

De door Carrefour georganiseerde solidaire afronding steunt SOS Kinderdorpen en zet zich in voor kinderen die complexe gezinssituaties hebben meegemaakt. Zij hebben dagelijkse zorg, steun en aandacht nodig om te groeien en zich te ontwikkelen. Deze aanpak vereist de betrokkenheid van extra mensen (opvoeders, psychologen, therapeuten) die er voor de kinderen zijn op belangrijke momenten van hun dag, hun kindertijd en dus hun leven. Concreet : het ingezamelde bedrag zal dienen voor de financiering van het extra personeel van de Belgische projecten van SOS Kinderdorpen.

In België hebben 3 prioriteiten op het gebied van belangenbehartiging een indirect effect op 38.000 kinderen in de jeugdzorg in België:

  1. Broers en zussen bij elkaar houden in plaatsingen

  2. Bevordering van professionele nabijheid

  3. Zorgen voor de persoonlijke ontwikkeling van elk kind

 

Concreet zijn er 3 zorgprojecten die een directe impact hebben op 89 kinderen:

  • Het "VILLAGE SOS CHANTEVENT" gelegen in Marche en Famennes ontvangt kinderen in een familiale en aangepaste omgeving om hun fysieke en emotionele veiligheid te verzekeren.

  • De "SIMBA HUIZEN" in Vlaanderen bieden een snel en adequaat tehuis voor peuters die niet meer veilig zijn in hun biologisch gezin.

  • Het "OPVANGHUIS HEJMO" in Leuven is een gezinsopvangcentrum voor niet-begeleide minderjarige vluchtelingen.

 

Internationaal heeft SOS Kinderdorpen 2700 projecten in 135 landen en voert de volgende acties uit 

  • Hulp aan kinderen in noodsituaties

  • Een thuis bieden aan kinderen die alleen opgroeien

  • Versterking van kwetsbare gezinnen

  • Jongeren mondiger maken

  • Bevordering van de rechten van het kind

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

Carrefour België is een toonaangevende supermarktketen met meer dan 700 winkels - de Carrefour Hypermarkten, de supermarkten Carrefour Market en de Carrefour Express buurtwinkels - en 180 Carrefour Drive afhaalpunten. Carrefour biedt haar klanten in de fysieke winkels en online een ruime keuze aan producten en diensten tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inzet van meer dan 11.000 gemotiveerde medewerkers. Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep, een van 's werelds grootste food retailers, met 14.000 winkels in meer dan 40 landen. Bezoek voor meer informatie onze mediaroom https://newsroom.carrefour.eu, onze website https://www.carrefour.be/nl.html, of LinkedIn @CarrefourBelgium.