Carrefour halveert papiergebruik met afbouw reclamefolders
Zaventem, 4 februari 2025 - Carrefour België nam zich een aantal jaar geleden voor om de hoeveelheid papieren folders drastisch te verlagen. Dit streven maakt deel uit van de bredere inspanningen van de supermarktketen om haar ecologische voetafdruk te verkleinen. Sinds het bedrijf in 2022 is begonnen met de afbouw van papieren folderverdeling, gebruikt het 50% minder papier. Tegen eind 2026 zal de besparing 75% bedragen.
4 februari 2025

20 000 minder bomen per jaar tegen eind 2026
Begin 2022 gebruikte Carrefour België nog 7800 ton papier per jaar voor reclamefolders. Vandaag is dit gereduceerd tot 3900 ton, en tegen eind 2026 zou dit nog 1900 ton moeten zijn, of ongeveer 25% van de oorspronkelijke hoeveelheid. Dit zal neerkomen op een besparing van ongeveer 20 000 bomen per jaar*. Het papier dat Carrefour nog wel gebruikt komt van FSC gecertificeerd hout en heeft een circulair karakter.
Afstemming promoties op de klant
De digitalisering van de folders heeft verschillende voordelen, zoals minder transport (minder vrachtwagens, minder CO2 uitstoot), en minder papierafval.
Uiteraard wil Carrefour zorgen dat haar klanten op de hoogte blijven van de promoties en aanbiedingen. Het geld dat wordt bespaard met de afbouw van de papieren folders, wordt geïnvesteerd in digitale kanalen, waardoor promoties volledig kunnen worden gepersonaliseerd.