Carrefour is de eerste retailer die een vaste shampoo van eigen merk lanceert aan een scherpe prijs

_0006291.jpg

Evere, 2 februari 2021 - Carrefour lanceert als eerste retailer een vaste shampoo onder huismerk om iedereen een meer verantwoorde en toegankelijke schoonheidsroutine aan te bieden. Het is de missie van Carrefour om het beste toegankelijk te maken voor iedereen. Daarom positioneert Carrefour Soft Green, het eco-merk van Carrefour, zich als ecologisch en economisch tegen een concurrentiële prijs. 

De allereerste vaste shampoo onder een huismerk

De vaste shampoo maakt deel uit van een zero-waste schoonheidsroutine. De Carrefour Soft Green shampoo wordt verkocht in een recyclebare kartonnen verpakking. De formule met zoete amandelolie bevat geen bewaarmiddelen, is geschikt voor normaal haar en werkt diep in op de gezondheid van het haar. Dit product werkt net zoals een klassieke vloeibare shampoo. U kan de shampoo bar rechtstreeks op het haar masseren om het te laten schuimen of u kan de shampoo bar tussen de handen wrijven alvorens de shampoo op het haar aan te brengen. Spoel het product daarna gewoon uit.

Een enkele bar kan gebruikt worden voor 50 tot 100 wasbeurten, het equivalent van 2 flessen klassieke vloeibare shampoo van 250 ml waardoor aanzienlijke ecologische en economische voordelen behaald kunnen worden. Enerzijds bestaat de verpakking uit een kartonnen doos in plaats van twee plastic flessen. Anderzijds is de verkoopprijs bijzonder concurrentieel: 2,90 euro  per eenheid. Carrefour wil het beste toegankelijk maken voor iedereen: deze positionering impliceert zowel kwaliteit als prijs. Zo wil de retailer iedereen toegang geven tot een ecologisch verantwoorde aanpak.

Het Carrefour Soft Green-gamma

Carrefour biedt een gamma aan van vaste en multifunctionele producten - economischer en milieuvriendelijker. De formules voor vaste cosmetica zijn gegarandeerd vrij van bewaarmiddelen dankzij hun vaste vorm. De verpakking bestaat uit gerecycleerde producten zoals bijvoorbeeld een fles multifunctionele plantaardige olie die vervaardigd is uit gerecycleerd plastic. Bij de verpakking wordt de voorkeur gegeven aan ruw karton en producten die ontworpen zijn om het gebruik van plastic te verminderen. De bamboe tandenborstels die deel uitmaken van het Carrefour Soft Green-gamma zijn gemaakt uit 100% natuurlijke MOSO-bamboe en worden verkocht in recycleerbare verpakkingen.

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.