Carrefour is de eerste retailer in België die haar folders op YouTube zet

Capture d’écran 2021-08-10 à 08.37.51.png

Sinds begin juli communiceert Carrefour België haar folders ook in videoformaat op haar YouTube-kanaal. Elke video belicht de promoties van de week in de hypermarkten en supermarkten van het enseigne. Dit is een interessant en nieuw mediakanaal voor de grootdistributie, waarmee een breder publiek wordt bereikt. 

Elke week publiceert Carrefour een folder om haar klanten te informeren over de promoties waarvan zij de volgende dagen kunnen genieten in de Hypermarkten Carrefour en de Carrefour Markets. Deze folder, die al lang in papieren en digitale vorm beschikbaar is op de website van het bedrijf en in de Carrefour-app, wordt nu ook in videoformaat gepubliceerd op het YouTube-kanaal van Carrefour België.

Terwijl een klassieke folder ongeveer 200 promoties bevat, focust een filmpje zich op 6 à 8 belangrijke promoties en duurt iets meer dan een minuut. In het filmpje is een stem te horen die de inhoud van de folder doorneemt en van commentaar voorziet. 

Aan het einde van de video wordt de internetgebruiker uitgenodigd om op een link te klikken en de folders met alle aanbiedingen te raadplegen. Elk filmpje wordt in het Frans en in het Nederlands gepubliceerd. 

Door voor een videoformaat te kiezen, wil Carrefour internetgebruikers helpen de folder te ontdekken, dit alles op een luchtige en humoristische toon. Carrefour België volgt het voorbeeld van Carrefour Frankrijk, die sinds december 2020 met succes haar folders deelt op YouTube. 

Met de digitalisering van de folder wil Carrefour België een bredere doelgroep bereiken en zo het aantal bezoekers van fysieke winkels verhogen. Tot dusver zijn de resultaten positief aangezien de gepubliceerde video's momenteel tussen 13.000 en 30.000 views per video opleveren. 

Carrefour België verspreidt ongeveer 60 folders per jaar, die nog steeds beschikbaar zijn in de winkels in papieren vorm en in elektronische vorm op de website van Carrefour en in de Carrefour-app. 

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.