Carrefour lanceert Cyou TV en C Radio voor haar interne communicatie
9 februari 2023
Brussel, 9 februari 2023 - Na 24 papieren edities is het Cyou Magazine voor de werknemers van Carrefour omgevormd tot twee nieuwe media: Cyou TV en C Radio. Deze verandering zal de koolstofvoetafdruk van het bedrijf verkleinen en is volledig in overeenstemming met het milieubewustzijn dat de digitale strategie Carrefour 2026 nastreeft.
Carrefour besloot CYou TV en C Radio op te richten om met haar werknemers te communiceren. Tot dan toe werd het C You Magazine verspreid in een tempo van 4 edities per jaar, die geleidelijk werden teruggebracht tot 2 om uiteindelijk plaats te maken voor een nieuw videomedium: moderner en interactiever.
C Radio-uitzending in winkels en toegankelijk via een QR code en Google Drive
C Radio wordt 's ochtends voor de opening van de winkels uitgezonden en houdt het winkelpersoneel op de hoogte van het nieuws en de ontwikkelingen van Carrefour. Ze hebben ook de mogelijkheid om de muziek te kiezen die wordt gedraaid om de dag goed te beginnen! C Radio is toegankelijk via een QR-code: medewerkers van het Zaventem Service Center kunnen er naar luisteren wanneer ze maar willen, bijvoorbeeld in de auto.
CYou TV uitzending op Workplace
Carrefour gebruikt Workplace als sociaal bedrijfsnetwerk, dit platform is ideaal voor het delen van informatie, foto's en video's waarop alle werknemers kunnen reageren om feedback te geven of vragen te stellen. Uitwisselingen en antwoorden kunnen door alle medewerkers worden gelezen.
De video's op Workplace zijn onderverdeeld in verschillende categorieën, namelijk :
Lunch Break
In de eerste plaats stellen de "Lunch Break" video's werknemers in staat elkaar te volgen tijdens hun lunchpauze. Iedereen kan, alleen of in gezelschap, via deze video's een klein deel van zijn of haar dagelijks leven, zijn of haar goede voornemens, gewoonten, enz. delen.
Magda?
Allereerst zijn er video's die direct antwoord geven op vragen van werknemers. Een van de vragen was: "De klant vraagt om een product te mogen proeven, kan de medewerker haar dat laten doen? De video biedt het antwoord, namelijk dat dit spontaan mag voor verse producten, maar dat het proeven georganiseerd moet worden als het gaat om verpakte producten.
Blind Date
Ten tweede zijn er video's die tot doel hebben de ontmoeting tussen werknemers uit verschillende sectoren te vergemakkelijken en te bevorderen. Zoals in de onderstaande link te zien is, liet de video twee personeelsleden (de ene werkt in de winkel en de andere op kantoor) aan het woord over Too Good To Go-tassen. Het doel van Carrefour is dit soort interactie aan te moedigen, dus er zouden snel meer video's als deze moeten volgen.
Behind the scenes
Ten slotte geeft CYou TV iedereen een beter inzicht in wat er "achter de schermen" gebeurt. Onderstaande video gaat over de C-Radio en de Carrefour-medewerkers die op vrijwillige basis zorgen voor de goede werking ervan. Wie zijn de betrokkenen? Hoe werkt het besluitvormingsproces? Ook veel andere vragen komen aan bod.