Carrefour lanceert een internationale uitdaging "Plant-Based Contest” om de ontwikkeling van plantaardig voedsel te versnellen

Carrefour lanceert vandaag haar nieuwe internationale uitdaging "Plant-Based Contest" gericht op de meest innovatieve start-ups op het gebied van plantaardige voeding.

Innovatie in dienst stellen van de voedseltransitie

Carrefour bouwt haar ambitie om leider te worden van de voedseltransitie voor iedereen verder uit en kondigt daarom de lancering aan van haar nieuwe internationale uitdaging, de Plant-Based Contest die loopt van 31 maart tot 8 mei 2022. Start-ups van over de hele wereld die hun innovaties op het gebied van plantaardig voedsel willen voorstellen, kunnen zich registreren op een speciaal platform. Een vakjury die zich inzet voor een meer plantaardig dieet zal vervolgens 10 start-ups selecteren. De tien geselecteerde start-ups met de beste innovatie nemen op 9 juni deel aan de finale.

De jury*, voorgezeten door Carine Kraus, Executive Director of Engagement van de Carrefour Group, en Guillaume de Colonges, Executive Director of Merchandise, rekent op de aanwezigheid van leveranciers en partners zoals de BEL Group, Unilever via De Vegetarische Slager, Oatly, Proveg, Daphni, Beyond Animal, Capital V en Unovis.

De 5 beste innovaties worden uitgelicht in de Carrefour-supermarkten, de Hypermarkten en haar e-commerceplatforms. Daarnaast zullen de producten ook getest worden door consumenten.

Carrefour, partner in duurzame innovatie

De jury zal start-ups uit drie verschillende categorieën belonen. Deze innovaties worden beoordeeld aan de hand van een aantal criteria:

  • Productaanbod op basis van plantaardige eiwitten: Gezonde producten met de best mogelijke smaakkwaliteit (zeevruchtenproducten, snacks, enz.);

  • Marketingconcept: Originaliteit van het concept dat ertoe bij zal dragen om plantaardige eiwitten te introduceren bij consumenten, zowel in de winkel als online op e-commerceplatforms;

  • Serviceaanbod: Innovatieve serviceaanbiedingen die de overgang naar plantaardige producten stimuleren.

Belangrijke data om te onthouden:

  • Fase 1: Aanvraag indienen op het speciale platform van 31 maart tot 8 mei

  • Fase 2: Selectie aanvragen tussen 9 mei en 25 mei

Aanvragen worden beoordeeld en producten worden geproefd. 

  • Fase 3: Juryvergadering op 9 juni

Pitch van de geselecteerde start-ups en bekendmaking van de 5 winnaars.

Via de Plant-Based Contest biedt Carrefour een origineel initiatief aan dat beroep doet op de creativiteit van innovatieve start-ups om een meer plantaardig en milieuvriendelijk voedingspatroon bij zoveel mogelijk mensen aan te moedigen.

*De jury bestaat uit:

Carine Kraus - Executive Director of Engagement, Carrefour Group

Guillaume de Colonges - Executive Merchandise Director, Carrefour Group

Nicolas Dhers - Director MVO-relaties met leveranciers van Carrefour

Claire Smith - Oprichter Beyond Investing

Caroline Sorlin - Director Bel Group

Sebastian Joy - Oprichter Proveg

Hugo Verkuil - CEO De Vegetarische Slager

Michiel Van Deursen - Oprichter Capital V

Pierre-Eric Leibovici - Mede-oprichter en Partner Daphni

Cecilia McAleavey - Manager Oatly 

Kim Odhner - Managing Partner Unovis

 

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

Carrefour België is een toonaangevende supermarktketen met meer dan 700 winkels - de Carrefour Hypermarkten, de supermarkten Carrefour Market en de Carrefour Express buurtwinkels - en 180 Carrefour Drive afhaalpunten. Carrefour biedt haar klanten in de fysieke winkels en online een ruime keuze aan producten en diensten tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inzet van meer dan 11.000 gemotiveerde medewerkers. Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep, een van 's werelds grootste food retailers, met 14.000 winkels in meer dan 40 landen. Bezoek voor meer informatie onze mediaroom https://newsroom.carrefour.eu, onze website https://www.carrefour.be/nl.html, of LinkedIn @CarrefourBelgium.