Carrefour lanceert samen met Fost Plus en 5 leveranciers een sensibiliseringscampagne rond recycleren

Zaventem, 20 september 2024 – Vandaag start Carrefour België in enkele van haar hypermarkten een sensibiliseringscampagne in het kader van World Cleanup Day. Met deze campagne wil Carrefour consumenten bewust maken van het belang van beter sorteren en recycleren voor minder restafval. Dat doet de winkelketen met een educatief spel in samenwerking met Fost Plus, dat instaat voor het beheer van verpakkingsmateriaal in België, en vijf belangrijke leveranciers: Coca-Cola Europacific Partners, Danone Belux, Jacobs Douwe Egberts Belgium, atelier Westvers en Lotus Bakeries.

Leren sorteren met ‘The Wheel of Recycling’

De Carrefour-hypermarkten in Zemst en Evere geven de aftrap. Dankzij een interactief spel, ‘The Wheel of Recycling’, leren onze klanten hoe ze verschillende soorten verpakkingen correct kunnen sorteren. Via deskundige uitleg en concrete voorbeelden verduidelijkt het spel hoe leveranciers de milieu-impact van hun verpakkingsmateriaal verminderen en hoe consumenten mee kunnen helpen in het verkleinen van de afvalberg.

Klanten krijgen een folder met de sorteerregels van Fost Plus en een downloadlink naar Looping. Deze recyclage-app deelt via de barcodes op de verpakkingen de juiste sorteerinformatie volgens de lokale regels. Wie wil, kan ook eigen suggesties indienen en maakt dan kans op een begeleide rondleiding in een sorteercentrum.

Als dank voor hun deelname en om hun goede bedoelingen onmiddellijk te kunnen omzetten in de praktijk, schenkt Carrefour de deelnemers ook een herbruikbaar zakje voor fruit en groenten.

Alle neuzen in dezelfde richting

Carrefour en haar partners geloven dat hun ambitie om afval te verminderen alleen haalbaar is met de steun van consumenten. Daarom richt deze campagne zich ook op bewustwording rond voedselverspilling en recyclage, met de bedoeling een schonere en duurzamere wereld te creëren. De campagne loopt tot eind november en wordt in 2025 opnieuw gelanceerd.

Deel van een bredere duurzaamheidsstrategie

De sensibiliseringscampagne kadert binnen een bredere duurzaamheidsstrategie waarin Carrefour zich inzet om wereldleider te worden in de voedseltransitie. Zo is er het Food Transition Pact, waarbij Carrefour haar medewerkers, landbouwpartners en leveranciers engageert om gezonde, kwalitatieve en duurzaam geproduceerde voeding toegankelijk te maken voor iedereen. En dat via concrete maatregelen op vijf fronten: gezondheid, biodiversiteit, klimaat, verpakking en inclusie.

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

Carrefour België is een toonaangevende supermarktketen met meer dan 700 winkels - de Carrefour Hypermarkten, de supermarkten Carrefour Market en de Carrefour Express buurtwinkels - en 180 Carrefour Drive afhaalpunten. Carrefour biedt haar klanten in de fysieke winkels en online een ruime keuze aan producten en diensten tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inzet van meer dan 11.000 gemotiveerde medewerkers. Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep, een van 's werelds grootste food retailers, met 14.000 winkels in meer dan 40 landen. Bezoek voor meer informatie onze mediaroom https://newsroom.carrefour.eu, onze website https://www.carrefour.be/nl.html, of LinkedIn @CarrefourBelgium.