Carrefour maakt het beste toegankelijk voor iedereen met de campagne « Gezonde prijzen » Kleine prijzen met grootse principes

Evere, 9 september 2020 – Carrefour lanceert deze week de campagne « Gezonde prijzen” in het kader van haar engagement Act For Food om het beste voor iedereen toegankelijk te maken. De gezonde prijzen weerspiegelen inspanningen op de prijs, de kwaliteit, de herkomst, de samenstelling en de duurzaamheid van de producten. Een unieke prijs in alle Carrefour-winkels: Hyper, Market en Express en op carrefour.eu.

Kleine prijzen met grootse principes

Om leider te worden van de voedseltransitie, heeft Carrefour Act for Food gelanceerd en engageren we ons elke dag om een gezondere en meer duurzame voeding toegankelijk maken voor iedereen. De Carrefour-producten staan centraal in dit engagement door niet alleen te werken op de kwaliteit, de herkomst, de samenstelling en de duurzaamheid van de producten, maar ook op de prijs. De campagne Gezonde prijzen wil dit engagement in de kijker zetten… want de Carrefour-producten zijn kleine prijzen met grootse principes.

Voorkeur voor Belgische herkomst

Gezonde producten worden tegen betaalbare prijs aangeboden bij Carrefour. We geven de voorkeur aan producten van Belgische herkomst: Carrefour heeft het beleid zich geografisch zo dicht mogelijk te bevoorraden.

Om een respectvolle relatie met producenten te garanderen, onderhoudt Carrefour duurzame partnerschappen. UTZ-producten maken eveneens onderdeel uit van deze campagne en weerspiegelen de inspanningen van Carrefour op het gebied van kwaliteit.

Gezonde prijzen voor Carrefour-producten in alle categorieën

  • Met de campagne « Gezonde prijzen », zet Carrefour zich zowel in voor de prijs als voor de kwaliteit en bieden we betaalbare prijzen voor Carrefour-producten uit alle categorieën. Voorbeelden zijn: 

  • Peren Kwaliteitsketen Carrefour van Belgische herkomst zonder residuen van pesticiden aan 1,79 €/kg 

  • Carrefour BIO stokbrood, bio-gecertificeerd aan 0,99 per stuk, 

  • Carrefour BIO eieren van kippen met vrije uitloop aan €1,79 voor een doos met 6 eieren

  • Carrefour koffie dessert, gebrand in België aan €1,99 voor 250g.

De prijs is uniek in alle Carrefour winkels: Hypermarkten, Market en Express.

Geplande uitzending voor de campagne « Gezonde prijzen »

Voor deze campagne doet Carrefour beroep op het agentschap Publicis.

De campagne loopt van 7 september tot 27 september 2020. De TV-spot en de spot van 15 seconden op sociale netwerken worden tijdens deze periode uitgezonden.

In de eerste week van de campagne (7 september tot 27 september) zal in bushokjes een atribus van 2m² uithangen. Er zijn vier verschillende versies: de generieke gezonde prijzen (dit zijn lage prijzen met grootse principes), peren Kwaliteitsketen Carrefour van Belgische herkomst, Carrefour BIO stokbrook geproduceerd in België ,Carrefour BIO eieren van Belgische herkomst en de Carrefour koffie dessert.

Op winkelniveau zijn zowel spotters als posters voorzien voor de abricaddies gedurende de hele campagne.

Link naar de video campagne

NL-Baguette-bio-1.png

PNG - 4.6 Mb

NL-Cafe-1.png

PNG - 4.0 Mb

NL-Campagne-prix-sains-1-texte.png

PNG - 865 Kb

NL-Oeufs-1.png

PNG - 4.8 Mb

NL-Poires-1.png

PNG - 2.1 Mb

NL-prix-sains-campagne-header-1.png

PNG - 4.3 Mb

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.