Carrefour maakt het beste toegankelijk voor iedereen met haar campagne ‘Gezonde prijzen’, kleine prijzen met grootse principes

  • Evere, 1 juni 2021 - Carrefour start deze week opnieuw met de campagne “Gezonde Prijzen” die haar missie weerspiegelt om het beste toegankelijk te maken voor iedereen

  • Het aantal gezonde prijzen groeit vanaf 31 mei van 340 naar 470 producten

  • De gezonde prijzen weerspiegelen inspanningen op de prijs, de kwaliteit, de herkomst, de samenstelling en de duurzaamheid van de producten. De producten zijn bijvoorbeeld biologisch gecertificeerd, bevatten geen conserveermiddelen, geen palmolie, hebben een zoutreductie ondergaan, zijn geproduceerd in België, fair trade, zonder kleurstoffen of ze hebben een recycleerbare verpakking.

  • De prijs is hetzelfde in alle winkels van Carrefour: Hypermarkt, Market, Express en op carrefour.be

Kleine prijzen met grootse principes

Om leider te worden van de voedseltransitie, heeft Carrefour ‘Act for Food’ gelanceerd en zet de retailer zich dagelijks in om een gezondere en meer duurzame voeding toegankelijk te maken voor iedereen. De producten van het merk Carrefour staan centraal in dit engagement door niet alleen te werken aan de kwaliteit, de herkomst, de samenstelling en de duurzaamheid van de producten, maar ook aan de prijs. Dit laatste engagement wil de campagne Gezonde Prijzen extra in de verf zetten want de producten van Carrefour dat zijn kleine prijzen met grootse principes.

Voorkeur geven aan producten van Belgische oorsprong

Bij Carrefour worden gezonde producten aangeboden aan een toegankelijke prijs. De voorkeur gaat naar producten van Belgische oorsprong. Carrefour heeft namelijk als beleid om zich geografisch zo dicht mogelijk te bevoorraden. Om een respectvolle relatie met producenten te garanderen, onderhoudt Carrefour duurzame partnerschappen.

Gezonde prijzen voor producten van het merk Carrefour uit alle categorieën

Aan de hand van de campagne Gezonde Prijzen, zet Carrefour zich in voor zowel de prijs als voor de kwaliteit en biedt ze betaalbare prijzen aan voor producten van het merk Carrefour uit alle categorieën.

  • Belgische tomaten van de KwaliteitsKeten Carrefour, ecologisch verantwoord aan €0,79/kg
  • Pizzadeeg Carrefour, zonder palmolie aan €0,95/250g
  • Gemalen koffie Dessert Carrefour, gebrand in België aan €1,99/250g
  • Afwasmiddel Carrefour Eco Planet, met actieve ingrediënten van plantaardige oorsprong aan €0,99/500 ml

De prijs is eenvormig in alle winkelformaten van Carrefour : Hypermarkten, Market, Express en op carrefour.be. 

Geplande uitzending voor de campagne Gezonde prijzen 

Voor deze campagne doet Carrefour beroep op het agentschap Publicis.

De campagne loopt van 31 mei tot 20 juni 2021 en zal onder andere bestaan uit TV-spots en spots van 15 seconden op social media.

In de eerste week van de campagne (van 1 juni t.e.m 7 juni 2021) zal in bushokjes een atribus van 2m² uithangen. Er zijn 3 verschillende versies (tomaten Kwaliteitsketen Carrefour,pizzadeeg Carrefour en afwasmiddel Carrefour Eco Planet) en een generieke versie (dat zijn kleine prijzen met grootse principes) via DOOH, een digitale atribus.

In de winkels zowel zijn zowel affiches voorzien voor de abricaddies als spotters in de winkel gedurende de hele campagne.

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

Carrefour België is een toonaangevende supermarktketen met meer dan 700 winkels - de Carrefour Hypermarkten, de supermarkten Carrefour Market en de Carrefour Express buurtwinkels - en 180 Carrefour Drive afhaalpunten. Carrefour biedt haar klanten in de fysieke winkels en online een ruime keuze aan producten en diensten tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inzet van meer dan 11.000 gemotiveerde medewerkers. Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep, een van 's werelds grootste food retailers, met 14.000 winkels in meer dan 40 landen. Bezoek voor meer informatie onze mediaroom https://newsroom.carrefour.eu, onze website https://www.carrefour.be/nl.html, of LinkedIn @CarrefourBelgium.