Carrefour Market Etterbeek heropent haar deuren : een Market ‘nieuwe stijl’

De Carrefour Market Etterbeek, gelegen aan de Sint-Michielswarande, kreeg een volledige make-over. De winkel onderscheidt zich met name door een zeer compleet en gevarieerd aanbod en een aangename inrichting voor de klanten. De winkel illustreert de Act For Food-strategie van Carrefour die het beste beschikbaar wil maken voor iedereen.

Deze nieuwe stijl Carrefour Market is de tweede in haar soort in België en sluit aan bij de Carrefour Market Rijkevorsel in de provincie Antwerpen. 

Dankzij een compleet en gevarieerd aanbod beantwoordt de winkel van Etterbeek aan de dagdagelijkse behoeften van haar klanten, met een vistoog, een verstoog, verse groenten en fruit, brood dat elke dag ter plaatse wordt gebakken en een sushibar. 

De winkel biedt een ruim assortiment bereide maaltijden aan, zoals verse soepen van Soupissime, salades van Pica Deli en natuurlijk het ruime assortiment bereide maaltijden van Carrefour. 

In de groente- en fruitafdeling staat een Fresh’R-stand waar klanten vers bereide vruchtensappen, smoothies of fruitsalades kunnen kopen. Deze nieuwe stand gaat voedselverspilling tegen door onverkochte groenten en fruit een tweede leven te geven. Daarnaast heeft de winkel een brede keuze aan afhaalmaaltijden met onder andere een saladbar.


De winkel legt ook de nadruk op lokale producten en producten uit de korte keten.

Klanten kunnen genieten van een grote bio-corner met een ruim assortiment aan biologische producten gegroepeerd op één plaats met onder andere producten van Carrefour BIO, het goedkoopste biomerk in België. 

De winkel biedt een breed assortiment vegetarische producten aan met onder andere vleesvervangers, veggie smeersalades, veggie paté en vegetarische producten van Carrefour. 

De winkel heeft ook een ruim assortiment wereldproducten.

De huismerkproducten van Carrefour worden in de winkel extra onder de aandacht gebracht. Deze kwaliteitsproducten worden verkocht aan een prijs die toegankelijk is voor iedereen.

De winkel blijft klassieke diensten aanbieden zoals een grote bakkerij-, groente- en fruitafdeling, alsook een SelfScan/Self Check-out Zone. Klanten kunnen gebruik maken van de Smartscan of de geïntegreerde Smartscan waarmee ze hun boodschappen met behulp van de Carrefour-app via hun smartphone kunnen scannen.

Klanten hebben ook toegang tot een servicekiosk voor cadeaukaarten, een infopaal voor de Carrefour Bonus Card en de online diensten van Carrefour, zoals de Drive. 

Deze Carrefour Market is ontworpen om vooral aan het comfort van de klanten te voldoen. De gangpaden zijn ruimer, vooral in de afdeling met fast-moving consumer goods.

De Market Etterbeek heeft ook een recyclagezone voor afval, batterijen, papier/karton en plastic om klanten te helpen afval te sorteren. Om verspilling te vermijden, is de winkel bovendien ook partner van Too Good to Go.

Tenslotte wil Carrefour de veiligheid van haar klanten verzekeren. Bij de ingang van de winkel wordt een bord gebruikt om de klanten te tellen en te filteren. De winkelwagentjes worden regelmatig gedesinfecteerd en de kassa’s zijn corona-proof beveiligd. 

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.