Carrefour moedigt haar klanten aan om solidair af te ronden ten voordele van Pink Ribbon

PINGEN10241_Carrefour_Poster_A3_Horizontal_nl_4[1] (2).jpg

Borstkanker is de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België. 1 vrouw op 9 wordt getroffen. Pink Ribbon strijdt al jaren tegen de ziekte door preventie en vroegtijdige opsporing aan te moedigen en door de nadruk te leggen op psychosociale zorg om de levenskwaliteit van de patiënten en hun omgeving te verbeteren. Carrefour, die al 6 jaar structurele partner is van Pink Ribbon, steunt elk jaar de vereniging door acties te organiseren in haar winkels.

Voor het tweede jaar op rij lanceert Carrefour de campagne “De Solidaire Afronding”, dit jaar ten voordele van Pink Ribbon. Carrefour moedigt haar klanten aan om het totaalbedrag van hun aankopen naar boven af te ronden. Deze grootschalige actie maakt het mogelijk om met een paar kleine centjes bij elkaar een grote bijdrage te leveren aan een goed doel.

De hele maand februari 2021 staat in het teken van deze solidariteitscampagne ten voordele van de strijd tegen borstkanker. Van 1 tot en met 28 februari kunnen klanten, als ze dit wensen, deelnemen aan deze actie bij betaling van hun aankopen aan de reguliere kassa’s of de Self Check Out.

Carrefour is gevoelig voor de strijd tegen borstkanker, die helaas te veel vrouwen treft, waaronder onze medewerksters. Het werk van Pink Ribbon bij de ondersteuning van patiënten is uitzonderlijk en essentieel. Carrefour België is trots dat ze de acties van deze vereniging kan steunen. We zijn ervan overtuigd dat we door solidair te zijn met elkaar de preventie kunnen verbeteren en zo samen de strijd tegen borstkanker kunnen aangaan.” benadrukt Pascal Léglise, CSR-Quality Director van Carrefour België.

Het betekent veel voor Pink Ribbon dat Carrefour zich bij ons aansluit in de strijd tegen borstkanker. Carrefour steunt al jaren onze organisatie en daar zijn we hen enorm dankbaar voor. Het initiatief “De Solidaire Afronding” is elk jaar een groot succes en we hopen dat dit in 2021 ook het geval zal zijn voor Pink Ribbon”, aldus Brigitte Vanderveren, General Manager Pink Ribbon.

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.