Carrefour organiseert in de eerste helft van november een solidaire afronding om SOS Kinderdorpen te steunen

Carrefour organiseert in de eerste helft van november een solidaire afronding om SOS Kinderdorpen te steunen

Evere, 26 oktober 2021 - Carrefour start de solidaire afronding ten gunste van SOS Kinderdorpen, waarvan het bedrijf sinds 2013 partner is. De campagne heeft een sterke boodschap: "In België groeit 1 kind op 25 alleen op. Daarom organiseert Carrefour de solidaire afronding ten voordele van SOS Kinderdorpen. Rond straks aan de kassa je totaal naar boven af en help kinderen sterk opgroeien. Want groot worden kan je niet alleen.” Inderdaad, door bij het afrekenen hun kassabon af te ronden op de volgende euro, kunnen klanten kinderen helpen om sterk op te groeien. Deze actie vindt plaats in alle Carrefour-winkels van 1 tot 15 november 2021.

Carrefour organiseert een solidaire afronding, maar activeert die slechts enkele keren per jaar: voor noodgevallen (zoals tijdens de overstromingen deze zomer) of om strategische en lange termijn partnerschappen zoals Pink Ribbon en SOS Kinderdorpen te ondersteunen. Carrefour is inderdaad al vele jaren partner van SOS Kinderdorpen en steunt de vereniging sinds 2013.

Kinderen die zonder de zorg en liefde van een gezin opgroeien, krijgen meer te maken met geweld, verwaarlozing, misbruik en armoede dan anderen. In België groeit 1 op 25 kinderen alleen op. SOS Kinderdorpen wil er voor hen zijn. Carrefour steunt hen daarbij. Met het geld dat via de solidaire afronding wordt ingezameld, kunnen al die duizenden kleine, discrete, belangrijke, warme momenten die een kind zo hard nodig heeft, blijven bestaan.

De door Carrefour georganiseerde solidaire afronding steunt SOS Kinderdorpen en zet zich in voor kinderen die complexe gezinssituaties hebben meegemaakt. Zij hebben dagelijkse zorg, steun en aandacht nodig om te groeien en zich te ontwikkelen. Deze aanpak vereist de betrokkenheid van extra mensen (opvoeders, psychologen, therapeuten) die er voor de kinderen zijn op belangrijke momenten van hun dag, hun kindertijd en dus hun leven. Concreet : het ingezamelde bedrag zal dienen voor de financiering van het extra personeel van de Belgische projecten van SOS Kinderdorpen.

In België hebben 3 prioriteiten op het gebied van belangenbehartiging een indirect effect op 38.000 kinderen in de jeugdzorg in België:

  1. Broers en zussen bij elkaar houden in plaatsingen

  2. Bevordering van professionele nabijheid

  3. Zorgen voor de persoonlijke ontwikkeling van elk kind

Concreet zijn er 3 zorgprojecten die een directe impact hebben op 89 kinderen:

  • Het "VILLAGE SOS CHANTEVENT" gelegen in Marche en Famennes ontvangt kinderen in een familiale en aangepaste omgeving om hun fysieke en emotionele veiligheid te verzekeren.

  • De "SIMBA HUIZEN" in Vlaanderen bieden een snel en adequaat tehuis voor peuters die niet meer veilig zijn in hun biologisch gezin.

  • Het "OPVANGHUIS HEJMO" in Leuven is een gezinsopvangcentrum voor niet-begeleide minderjarige vluchtelingen.

Internationaal heeft SOS Kinderdorpen 2700 projecten in 135 landen en voert de volgende acties uit 

  • Hulp aan kinderen in noodsituaties

  • Een thuis bieden aan kinderen die alleen opgroeien

  • Versterking van kwetsbare gezinnen

  • Jongeren mondiger maken

  • Bevordering van de rechten van het kind

Contacteer ons
Aurélie Gerth Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour
Aurélie Gerth Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour
Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep, één van de belangrijkste food retailers ter wereld met meer dan 321.000 medewerkers. Met een omzet van bijna 80,7 miljard euro in 2019, telt Carrefour nu 12 200 winkels in meer dan 30 landen. 

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.eu/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.