Carrefour tekent voor Belgische primeur met gratis spaaractie voor Jalla-badtextiel
20 maart 2025

Zaventem, 20 maart 2025 - Carrefour België lanceert een unieke spaaractie. Tot 22 juli kunnen klanten badlinnen van het Franse kwaliteitsmerk Jalla verzamelen, volledig gratis. Het is de eerste keer dat een Belgische supermarkt een spaarsysteem aanbiedt zonder bijbetaling. De actie past binnen het bredere engagement van Carrefour om een toegankelijke winkelervaring te bieden voor iedereen.
Een vernieuwende aanpak in retail
Wat de nieuwe actie uniek maakt, is het volledig kosteloze karakter. Hoe het werkt? Bij elke besteding van 10 euro aan boodschappen ontvangen klanten één spaarzegel via hun Carrefour Bonus Card. Sparen kan zowel digitaal als met fysieke zegels. Tot 5 augustus kunnen ze hun volle spaarkaarten inruilen voor een gratis product uit de exclusieve Happycolor badlinnencollectie van het gerenommeerde Franse merk Jalla, zonder dat ze moeten bijbetalen.
Carrefour is de eerste retailer in België die op deze manier investeert in wat ze ‘gratis waarde’ noemt. De actie loopt 20 weken in de Carrefour Hypermarkten en de Carrefour Market-supermarkten. Goed om te weten: in de eerste week loopt tegelijkertijd een actie op Dreft- en Persil-producten, waarbij klanten meteen 20 Jalla-zegels kunnen verzamelen.
Toegang tot kwaliteit, zonder drempels
De spaaractie wordt ondersteund door een brede marketingcampagne met tv-spots en extra zichtbaarheid in de winkel. Al gaat het initiatief verder dan alleen een commerciële actie. Carrefour wil met deze actie actief bijdragen aan de koopkracht van haar klanten en drempels verlagen, door kwaliteitsproducten toegankelijk te maken voor iedereen – ongeacht budget.
Voor meer info kunnen klanten terecht in de Carrefour-app, aan de kiosk in de winkel of op Bonusland.be.
“Met deze actie willen we niet alleen verrassen, maar ook waarde creëren voor onze klanten. We leven in tijden waarin de koopkracht nog steeds onder druk staat. Bij Carrefour vinden we het belangrijk om klanten vlot toegang te bieden tot kwalitatieve producten, zonder extra kosten", Nathalie Matterne, Director Merchandise.
