Carrefour verdrievoudigt haar eigen vegetarische assortiment

  • Carrefour breidt haar assortiment plantaardige alternatieven uit van 6 naar 19 referenties
  • Carrefour verdrievoudigt daarmee het veggie-assortiment van haar eigen merken
  • Nieuwe producten zijn onder andere smeerbare producten, sauzen en bereide maaltijden

24 februari 2020- Als onderdeel van het Act For Food-platform streeft Carrefour naar concrete acties om beter te eten en het beste voor iedereen toegankelijk te maken. De Donderdag Veggiedag-campagne in samenwerking met de non-profit organisatie EVA bestaat uit een wekelijkse afspraak zodat iedereen zijn eetpatroon kan diversifiëren met behulp van vegetarische alternatieven. Om consumenten aan te moedigen om minstens één dag per week een uitgebalanceerde vegetarische maaltijd te kiezen, biedt Carrefour sinds 3 oktober 2019 een promotie aan: klanten genieten elke donderdag van een korting van 20% op een selectie van het veggie-gamma.

Een nieuw vegetarisch assortiment met enkele veganistische en BIO referenties

Het vegetarische assortiment van Carrefour bestond tot nu toe uit 6 referenties: 1 groenteschijven, 2 groenteballetjes, 2 mediterrane steaks, 1 nuggets:

Carrefour voegt daaraan 13 nieuwe referenties toe:

  • De smeerbare producten: vegetarische alternatieven voor martino, bereide américain, vleessalade
  • De bereide gerechten: vegetarische alternatieven voor vol-au-vent, chili, bereide sauzen (bolognaise)
  • Smeerbare en voor het koken te gebruiken vegetarische alternatieven voor verse kaas
  • De producten in plakjes en plantaardige alternatieven voor vleeswaren

De eigen merkproducten van Carrefour doorlopen systematisch een ontwikkelingspanel waarin consumenten de producten testen, of het nu een nieuw recept is of een verbeterde receptuur. Het ontwikkelde assortiment is goedgekeurd door een consumentenpanel (dat vlees consumeert) dat het heeft getest volgens dezelfde normen als onze conventionele (niet-vegetarische) producten.

Het nieuwe veggie-gamma biedt ook drie BIO en veganistische referenties: een smeerbare kaas als alternatief voor verse kaas; een plantaardige melk op basis van cashewnoten verkrijgbaar in 3 smaken: puur, kruiden en peper.

Het totale veggie-assortiment omvat nu 134 referenties

Naast haar eigen merk biedt Carrefour een breed assortiment dat ook is uitgebreid van 122 referenties in 2019 tot 134 referenties in 2020.

Link naar media toolkit.

Link naar Carrefour website - nieuw gamma en Donderdag Veggiedag.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

Carrefour België is een toonaangevende supermarktketen met meer dan 700 winkels - de Carrefour Hypermarkten, de supermarkten Carrefour Market en de Carrefour Express buurtwinkels - en 180 Carrefour Drive afhaalpunten. Carrefour biedt haar klanten in de fysieke winkels en online een ruime keuze aan producten en diensten tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inzet van meer dan 11.000 gemotiveerde medewerkers. Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep, een van 's werelds grootste food retailers, met 14.000 winkels in meer dan 40 landen. Bezoek voor meer informatie onze mediaroom https://newsroom.carrefour.eu, onze website https://www.carrefour.be/nl.html, of LinkedIn @CarrefourBelgium.