Carrefour verlaagt opnieuw honderden prijzen om de koopkracht van klanten te verdedigen
26 maart 2025

Zaventem, 26 maart 2025 – Carrefour België onderneemt opnieuw actie om de koopkracht van Belgische gezinnen te versterken. Vanaf deze week verlaagt de winkelketen de prijzen van meer dan 200 vaak gekochte producten van nationale merken in haar Hypermarkten en Supermarkten Market. In de Express-winkels worden 350 producten goedkoper. De komende weken staan nog prijsdalingen op de agenda.
Structureel engagement
De actie maakt deel uit van een structurele inspanning die verder gaat dan tijdelijke promoties. Zo engageert Carrefour zich om Belgische consumenten te helpen om hun uitgaven onder controle te houden.
Sinds begin 2025 verlaagde de winkelketen al de prijzen van meer dan 2.100 producten, zowel van het merk Carrefour als van nationale merken: 970 in de hypermarkten, 720 in de Markets en 410 in de Express-winkels.
Het gaat daarbij om prijsdalingen van gemiddeld 4%.
Producten die er echt toe doen
Carrefour kiest bewust voor prijsverlagingen die een groot verschil betekenen. Het gaat om zogeheten ultrasensibele producten. Dat zijn producten die vaak over de toonbank gaan en doorgaans een vaste plek op de boodschappenlijst innemen, of waar klanten zeer prijsbewust mee omgaan.
Denk aan deze verkooptoppers in onze Hypermarkten en Markets:
- Ferrero Nutella
- Zwan-hotdogs
- Milka Leo-melkchocolade
- Lay’s Grills gerookt
- De Cecco-spaghetti
- Coca-Colablikjes (6x33cl)
- Galbani-mozzarella
- Herta Superieur-ham
- Solo Alu-margarine
- Dettol Power-allesreiniger (1,5l)
De afgeprijsde producten worden in de winkels duidelijk gemarkeerd met opvallende signalisatie, zodat klanten de prijsverlagingen makkelijk herkennen.