De Carrefour Foundation lanceert haar eerste oproep voor projecten in de 8 landen waarin de Group aanwezig is: Samen voor de voedseltransitie 2022

Zaventem, 17 oktober 2022 - Na de opmerkelijke belangstelling voor de oproep voor Franse projecten bij lokale associatieve initiatieven in de afgelopen jaar voor Samen voor de voedseltransitie, herhaalt de Carrefour Foundation dit model in de 8 landen van de groep: Argentië, België, Brazilië, Italië, Polen, Roemenië, Spanje en Taiwan. Het doel van “Samen voor de Voedseltransitie” is om lokale non-profitorganisaties een boost te geven door projecten voor duurzame landbouw, zero voedselverspilling of voedingseducatie te ontwikkelen. Voor deze eerste editie ontvangt één NGO per land € 30.000 voor een totaal van € 240.000

De projectoproep van Samen voor de Voedseltransitie gaat van start op maandag 17 oktober 2022 en is  gericht op non-profitorganisaties. Het doel is solidariteitsprojecten ten gunste van gezonde en duurzame voeding te belonen die werken op een van de drie volgende thema's:

  • Duurzame landbouw 

  • Zero voedselverspilling

  • Voedingseducatie 

Al meer dan 20 jaar ondersteunt de Carrefour Foundation verenigingen die zich inzetten voor de solidaire voedseltransitie. Met onze internationale projectoproep willen we een stap voorwaart gaan door meer landelijke en geïsoleerde gebieden te bereiken die een boost nodig hebben. En zeker in deze kritieke tijd." verklaart Marie-Astrid Raoult, directrice van de Carrefour Foundation.

Kandidaten hebben tot  en met zondag 13 november 2022 de tijd om hun project in te dienen. De juryleden, bestaande uit leden van de Carrefour Foundation en de teams van Carrefour, die zich inzetten voor sociale acties in elk land, zullen zich concentreren op het behoud van het milieu, de impact op het grondgebied en de doelgroep (benadeelde mensen zoals jongeren, ouderen, plattelandsbewoners, enz.)

De bekendmaking van de 8 winnaars (één per land) vindt plaats op maandag 12 december 2022. Elk van hen ontvangt een schenking van € 30.000 van de Carrefour Foundation om hun project te laten groeien. Het Carrefour Foundation-team staat ter ondersteuning gedurende een jaar tijdens de verschillende ontwikkelingsfasen aan hun zijde.

 

Extra informatie

Contactpersoon Carrefour Foundation - Mobiel: 06 08 57 06 89 / E-mail: [email protected]

Details over Samen voor de voedseltransitie: https://bit.ly/3DsIxuv 

De Carrefour Corporate Foundation werd opgericht in 2000 en vervult wereldwijd een missie van algemeen belang ten dienste van de voedseltransitie. De engagementen van de Carrefour Foundation zijn gebaseerd op 3 assen: duurzame en solidaire landbouw, solidaire strijd tegen afval en maatschappelijk engagement. Met een jaarlijks budget van 6,75 miljoen euro steunde de Stichting in 2021 meer dan 70 projecten en duizenden begunstigden in de landen waar de Group actief is.

Sinds de oprichting heeft de Carrefour Foundation meer dan 18 miljoen euro aan humanitaire noodhulp verstrekt.

Voor meer informatie: www.fondation-carrefour.org of volg ons op Twitter: @Fonda_Carrefour.

 

Aurélie Gerth

Woordvoerster, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.