De Eindejaarsbeurs van Carrefour: een feestelijk ontmoetingsmoment voor retail en producenten

Op 15 en 16 september tekent Carrefour present op Paleis 11 van Brussels Expo met haar Eindejaarsbeurs. Daar worden franchisepartners, winkelverantwoordelijken en producenten uitgenodigd hun ervaringen te delen en kennis te maken met de nieuwste producten die ze dan ook kunnen proeven. Uiteindelijk zullen ze hun bestellingen kunnen doorgeven voor de winkelassortimenten voor Kerst en Nieuwjaar. Een evenement waar Carrefour een heel jaar naartoe leeft.

Voor retailers zijn de eindejaarsfeesten grootse momenten. Zij willen de consument een brede waaier aan feestelijke producten bieden om gezellig en sfeervol het eindejaar door te brengen.  Carrefour biedt op de Eindejaarsbeurs de franchisepartners en winkelverantwoordelijken de gelegenheid om kennis te maken met alle nieuwigheden waar het bedrijf dag in dag uit hard aan werkt en inspiratie te vinden voor het eindejaar.

De Eindejaarsbeurs van Carrefour zal dit jaar voornamelijk focussen op:

  • Producten uit de Carrefour Kwaliteitsketen. Dankzij een hechte samenwerking met lokale producenten voldoen producten uit de Kwaliteitsketen Carrefour aan strenge eisen. Ze worden geteeld met respect voor het milieu en worden vergoed tegen een voor iedereen eerlijke prijs.  Carrefour werkte al samen met 888 lokale producenten en is bijzonder fier te mogen aankondigen dat dit jaar 75 nieuwe lokale producenten zich hebben aangesloten. En dat aantal blijft gestaag stijgen.  Op de Beurs zullen er 3 bijkomende Kwaliteitsketens worden ondertekend in aanwezigheid van de lokale producenten. Het gaat om Belgische geitenkaas met nieuwe gearomatiseerde recepten (karamel met gezouten boter, truffel, zalm-wasabi, enz...), eigen gekweekte quinoa zonder enige behandeling met pesticiden, en rundvlees van eigen bodem van koeien die minstens 6 maanden per jaar in de wei grazen, en dit dankzij een rechtstreekse samenwerking met 4 Belgische veefokkersgroepen.
    Alle verse producten uit de Carrefour Kwaliteitsketen hebben vanaf nu een duidelijk herkenbare packaging gebaseerd op het nieuwe grafische charter van Carrefour.
  • Carrefour BIO. Een van de speerpunten waarmee Carrefour wil uitgroeien tot marktleider in de voedseltransitie zijn de BIO-producten. Carrefour wil iedereen laten genieten van de weldaden van producten uit de biologische landbouw- en kweekprogramma’s en biedt het goedkoopste biomerk aan in België. Het BIO-gamma van een duizendtal producten wordt vandaag uitgebreid met 350 nieuwe BIO-producten waaronder de Soft BIO verzorgings- en schoonheidsproducten.
  • Minder afval. Carrefour werkt dagelijks mee aan een duurzame wereld en gaat ook prat op haar initiatieven om het milieu te beschermen. Dit gaat van de strijd tegen plastic, het aanmoedigen van het gebruik van gerecycleerde of recycleerbare verpakkingen tot het  aansporen van industrie en consument om minder verpakkingen te gebruiken. Op de Beurs is er een speciale stand waar de initiatieven van Carrefour hieromtrent worden uitgelicht.

Daarnaast krijgt u op de Eindejaarsbeurs een voorsmaakje van volgende assortimenten.

  • Het nieuwe Extra productgamma in een feestkleedje. Hierbij worden zo’n 50 (verse en diepvries) producten voorgesteld die enkel beschikbaar zullen zijn tijdens de eindejaarsperiode. Het gaat om een brede waaier aan feestelijke hapjes, voorgerechten (St-Jacobsschelpen, gevulde mosseltjes en kreeftestaartpasteitjes) tot aardappelspecialiteiten en overheerlijke dessertjes (ijsbombes en macarons). Deze producten zijn herkenbaar aan het Extra-logo dat voor de gelegenheid een gouden kleur kreeg.
  • Het exclusieve gamma De Belgen. Dit assortiment bevat authentieke producten van uitstekende kwaliteit van bij ons die geproduceerd zijn met 100% Belgische knowhow volgens recepten van vroeger.  Het diepvries-assortiment brengt ons nieuwe smaken met vanille-, chocolade, speculaas, en cuberdon-ijs, frietjes, Brusselse wafels en garnaalkroketten. In het ultra-vers assortiment worden we verwend met chocolade- en speculaasmousse.   
  • Ook het veggie-gamma wordt uitgebreid en krijgt er 4 zusjes bij : vegetarisch gehakt en chipolata, en biologische veggie gerstgalettes met geitenkaas en honing, en galettes met spinazie en mozzarella. En Carrefour is vast van plan om het assortiment voor vegetariërs en flexitariërs nog verder uit te breiden.
  • Uiteraard ontbreken de feestdranken niet op dit grootse event. Naast wijnen uit nieuwe regio’s (Argentinië, Zuid-Afrika, Bulgarije) biedt Carrefour eveneens sterke dranken in mooie flessen of koffertjes, en leuke assortimenten feestbieren. De Wijnbeurs van Carrefour: een fijne selectie grote wijnen van alle smaken en voor elke gelegenheid
  • Carrefour’s huismerken winnen elk jaar aan belang. Met een gamma van om en bij de 370 eigen merken, wil de retailer het beste geven aan een betaalbare prijs. Ook 170 unieke kwaliteits- of premiumproducten voor de fijnproevers onder ons zullen er schitteren op de Eindejaarsbeurs.
  • Al sinds enkele jaren is Carrefour partner van de Mastercooks. Dat is uitgemond in een bijzondere samenwerking waarbij de Mastercooks voedingsproducten van het merk Carrefour testen, evalueren en valideren waarna ze het label Mastercooks of Belgium® krijgen. Carrefour kondigt aan dat er 20 bijkomende Mastercookproducten het gamma gaan verrijken, wat getuigt van de bijzondere kwaliteit van deze producten.
  • In het non-food gamma worden er eveneens enkele exclusieve nieuwe producten aangeboden zoals keukenrobots, houten speelgoed (winkeltjes en keukentjes voor de allerkleinsten), strips e.d.
  • Ook onze huisdieren worden in de watten gelegd met niet minder dan 70 producten van het huismerk Companino  met nieuwe recepten, textuur en samenstelling. De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat steeds meer mensen een huisdier hebben geadopteerd waardoor de behoefte aan kwaliteitsproducten voor onze huisdieren is toegenomen. Carrefour beantwoordt dit met de ontwikkeling van een eigen merkgamma aan betaalbare prijs.

 

Indien u wenst deel te nemen aan deze beurs, stuur ons gerust een mailtje naar press_be@carrefour.com of bel ons op het nummer 0473 99 05 24. Dan kunnen wij u gepast onthalen en begeleiden.

Gelieve er rekening mee te houden dat u in het bezit moet zijn van een Covid safety ticket om toegang te verkrijgen tot de Beurs.

Als Covid Safe Ticket worden de volgende certificaten aanvaard:

  • een vaccinatiecertificaat: minstens 2 weken volledig gevaccineerd
  • een negatief testcertificaat:
    • een negatieve PCR-test die maximaal 48 uur vóór de dag van het evenement afgenomen werd
    • of een negatieve antigeentest die maximaal 24 uur vóór de dag van het evenement werd afgenomen.
    • of een herstelcertificaat met een geldigheidsduur die begint 10 dagen na de datum van de eerste positieve PCR-test en eindigt 180 dagen na de datum van die eerste positieve test.

 

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

Carrefour België is een toonaangevende supermarktketen met meer dan 700 winkels - de Carrefour Hypermarkten, de supermarkten Carrefour Market en de Carrefour Express buurtwinkels - en 180 Carrefour Drive afhaalpunten. Carrefour biedt haar klanten in de fysieke winkels en online een ruime keuze aan producten en diensten tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inzet van meer dan 11.000 gemotiveerde medewerkers. Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep, een van 's werelds grootste food retailers, met 14.000 winkels in meer dan 40 landen. Bezoek voor meer informatie onze mediaroom https://newsroom.carrefour.eu, onze website https://www.carrefour.be/nl.html, of LinkedIn @CarrefourBelgium.