De verse zalm verkrijgbaar in de Carrefour-winkels is nu 100% afkomstig uit de Kwaliteitsketen Carrefour of BIO

  • Voedsel gegarandeerd ggo-vrij en rijk aan omega 3
  • Deze zalm wordt gekweekt zonder antibiotica
  • Hij beschikt over het ASC-label (duurzame visvangst)
 
 

13 februari 2020- Als onderdeel van het Act for Food-platform onderneemt Carrefour concrete acties voor gezondheid en milieu. Via Actie 10 ondersteunt Carrefour duurzame visvangst en verbindt het bedrijf zich ertoe de rijkdommen van de zee te beschermen om toekomstige generaties toegang te geven tot een gediversifieerde voeding.

ASC-gecertificeerde zalm van geselecteerde kwekerijen in Noorwegen

De zalm van de Kwaliteitsketen Carrefour wordt gekweekt in Noorwegen. Het kweken gebeurt in twee fasen, afhankelijk van de groei van de zalm. Van ei tot jonge vis (smolt) wordt hij in zoetwatertanks gekweekt (kwekerijen op het land). Vervolgens evolueert hij van smolt tot zijn commerciële grootte in afgescheiden ruimtes in de fjorden. Het duurt twee tot drie jaar voor de zalm een verkoopbare grootte bereikt. De zalm wordt levend gevangen en vervolgens per boot naar het slachtcentrum vervoerd.

Alle vers verpakte zalm en zalm in bulk is nu 100% afkomstig van de Kwaliteitsketen Carrefour of BIO

De Kwaliteitsketen Carrefour biedt verschillende garanties:

  • Gekweekt in Noorwegen in geselecteerde en ASC-gecertificeerde bedrijven
  • Een zalm rijk aan omega 3
  • Gevoed zonder ggo’s
  • Gekweekt zonder antibiotica
  • Volledige traceerbaarheid vanaf de geboorte
“De ambitie van Carrefour is om onze klanten kwaliteitsvol en betrouwbaar voedsel te bieden tegen een redelijke prijs. Door ervoor te zorgen dat 100% van de verse zalm de certificering van de Kwaliteitsketen Carrefour of BIO heeft, bieden we onze klanten de beste garanties met respect voor het milieu”, zegt Pascal Léglise, Directeur CSR-Kwaliteit.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.