Flavour Eat lanceert in samenwerking met Garden Gourmet en Carrefour vegan sushi ter ere van World Ocean Day op 8 juni

20220601TL_GardenGourmet-Vuna_025.JPG

Evere, 8 juni 2022 - Na het grote succes van VUNA blijft Garden Gourmet stappen ondernemen om meer oceaanvriendelijke opties aan te bieden. World Ocean Day, op 8 juni, is een initiatief van de Verenigde Naties om aandacht te vragen voor het belang van gezonde oceanen. Om dit mee te vieren en het initiatief te ondersteunen, lanceert Flavour Eat in samenwerking met Garden Gourmet en Carrefour de VUNA rolls! Eindelijk vegan sushi die écht naar sushi smaakt!

De VUNA rolls, vegan sushi op basis van de populaire VUNA, zijn een nieuw plantaardig alternatief voor deze populaire Japanse lekkernij. Vanaf 8 juni zullen de VUNA rolls gedurende een maand exclusief verkrijgbaar zijn in de Flavour Eat sushi corners van 5 Hypermarkten Carrefour (Evere, Auderghem, Schoten, Oostakker, Aarlen).

"Carrefour is blij dat we de VUNA rolls exclusief in deze winkels kunnen voorstellen.  Dit initiatief sluit goed aan ons platform Act for Food en bij de rol die Carrefour wil spelen in de voedseltransitie. Met dit initiatief steunen we de eiwitshift naar meer plantaardige alternatieven en het behoud van de rijkdommen van de zee, zodat onze kinderen en kleinkinderen toegang blijven houden tot een gevarieerde voeding," licht Aurélie Gerth, woordvoerster van Carrefour België, toe.

VUNA - even lekker, maar wel vegan

Garden Gourmet, onderdeel van Nestlé en het grootste merk voor plantaardige alternatieven in België (1), introduceerde VUNA begin dit jaar in België. Een 100% plantaardig alternatief voor de populaire vissoort tonijn. Deze tonijnvervanger is gemaakt op basis van erwteneiwitten en biedt voor ieder wat wils qua culinaire opties.

Deze tonijnvervanger wordt gemaakt op basis van slechts 7 ingrediënten: erwteneiwitten (uit Europa), water, koolzaadolie, tarwe-gluten, aroma’s, citroenvezels en zout. Bovendien is het rijk aan eiwitten, een bron van Omega-3 vetzuren (2) en heeft het een Nutri-Score B.

"Veganistische sushi-liefhebbers hoeven dus niet langer een compromis tussen vegan en smaak te sluiten. Dankzij VUNA kan je én genieten én plantaardig sushi eten," vertelt Margaux van Helleputte, brand manager Garden Gourmet

Een oceaanvriendelijke keuze

Tonijn is een van de meest gegeten vissoorten in België. (3) Vooral tonijn in blik wordt het vaakst gekocht en gegeten. De laatste jaren is er een groei in het bewustzijn rond duurzame visvangst. Plantaardige alternatieven voor vis of zeevruchten kunnen ‘overbevissing’ reduceren en de biodiversiteit beschermen. 

Net op World Ocean Day wordt onderstreept hoe belangrijk onze oceanen zijn voor de voedselzekerheid en gezondheid, het voortbestaan van alle leven en de veerkracht van het klimaat die van cruciaal belang zijn voor de biosfeer. Meer info hierover vind je op https://worldoceanday.org/

Praktische informatie

VUNA heeft een aanbevolen verkoopprijs van €3,99 per potje van 175g.

Noot aan de pers:

Op zoek naar meer informatie of beelden? Wil je graag een interview met Nestlé of Garden Gourmet of wil je VUNA of de VUNA rolls graag proeven, stuur een mailtje naar [email protected].

 

Over Garden Gourmet

Garden Gourmet is marktleider voor vegetarische producten op de Belgische markt met 43 producten gaande van plantaardige burgers, worstjes en falafels tot filetstukjes en gehakt. Sinds kort zetten ze ook de eerste stappen naar visvervangers met de lancering van VUNA en zijn ze vast van plan ook dit gamma uit te breiden. Garden Gourmet, filiaal van de Nestlé groep, wil iedereen inspireren om meer te variëren met gerechten zonder vlees of vis. Het consumeren van meer plantaardige eiwitten en minder dierlijke eiwitten is namelijk niet alleen lekker voor jou maar ook goed voor het milieu! Daarom ontwikkelen ze voortdurend nieuwe, verrassend smakelijke vegetarische en vegan producten. Garden Gourmet voldoet aan de hoogste voedings- en milieunormen van Nestlé. De Zwitserse groep, die als bestaansreden heeft de kwaliteit van het leven te verbeteren, wil haar aanbod van plantaardige producten verhogen en op die manier meer producten aanbieden voor een evenwichtig dieet met een verbeterde ecologische voetafdruk.

Marlies Neerinck Senior Account Manager, Parlez / Garden Gourmet [email protected] - 0474787995

Over Nestlé

Nestlé Belgilux is sinds 1925 in België gevestigd en biedt meer dan 60 merken van levensmiddelen en dranken (NAN, Nescafé, Nesquik, Nespresso, Garden Gourmet, Purina, Lion, San Pellegrino etc.) aan de klanten aan, waaronder twee plaatselijke watermerken (Valvert en Nestlé Pure Life) die worden gebotteld in de provincie Luxemburg. Hun 750 medewerkers geloven in de kracht van goede voeding om de kwaliteit van leven van iedereen vandaag en die van toekomstige generaties te verbeteren. Nestlé zet zich actief in voor het klimaat en rolt een ambitieus plan uit om tegen 2050 een netto CO2-uitstoot van nul te bereiken, met name door middel van regeneratieve landbouw.

Nestlé Belgilux is de dochteronderneming van Nestlé S.A., 's werelds grootste voedings- en drankengroep, aanwezig in 186 landen en stelt meer dan 270.000 mensen tewerk. De Research & Development-organisatie van Nestlé S.A. is de grootste in de voedings- en drankenindustrie, met ongeveer 4.000 medewerkers op 23 locaties wereldwijd.

Surf naar www.nestle.be voor meer informatie of volg ons op Instagram.

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.