Gezond en duurzaam eten dat lekker én betaalbaar is: Carrefour zet Act For Food op scherp
Zaventem, 30 oktober 2024 – Carrefour lanceert een nieuw hoofdstuk voor Act For Food. Met dat ambitieuze programma, dat sinds 2018 centraal staat in de missie van Carrefour, breekt de winkelketen een lans voor een duurzame voedseltransitie die toegankelijk is voor iedereen. Act For Food richt zich op vijf strategische engagementen met een bijzondere focus op smaak, betaalbaarheid en het plezier van goed eten.
30 oktober 2024
De consument centraal in de duurzame voedseltransitie
De afgelopen jaren heeft Carrefour met Act For Food heel wat bereikt, vooral op het vlak van duurzame voedingsproductie. De winkelketen verlaagde onder meer het zout- en suikergehalte in haar producten en verwijderde genetisch gemodificeerde organismen en 120 omstreden toevoegingen. Daarnaast breidde Carrefour haar aanbod biologische producten consistent uit en kwamen er concrete maatregelen om het gebruik van plastic verpakkingen te verminderen.
Met de introductie van het nieuwe Act For Food-hoofdstuk legt Carrefour de klemtoon op de consument en het plezier – én de betaalbaarheid – van goed eten.
“Het nieuwe hoofdstuk van Act For Food houdt een belangrijke ambitie in voor Carrefour, onze partners en al onze klanten die bij ons komen winkelen. Naast een actieplan waarin al onze teams een rol spelen, is het een belofte die onze klanten rechtstreeks aanspreekt. Onze engagementen binnen Act For Food weerspiegelen perfect waar we bij Carrefour voor staan: een duurzame voedseltransitie voor iedereen.” Geoffroy Gersdorff, CEO Carrefour België
Vijf engagementen
Onder de slagzin ‘We hebben allemaal recht op het beste, voor de beste prijs’, legt Act For Food de nadruk op vijf engagementen:
- Carrefour BIO – Het prijskaartje voor bioproducten kan oplopen. Daar doet Carrefour iets aan, want Carrefour BIO is het goedkoopste biomerk van België en garandeert bovendien een ruim aanbod.
- Producten van het merk Carrefour – Met haar huismerken garandeert Carrefour de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Wie deze producten koopt, bespaart minstens 30% vergeleken met grote merken, zonder in te boeten op kwaliteit.
- Kwaliteitsketen Carrefour – Voor de producten onder het label Kwaliteitsketen Carrefour werkt de retailer samen met ruim 700 Belgische landbouwpartners. Kenmerkend zijn de hoge eisen op het vlak van kwaliteit en duurzaamheid zoals een correcte vergoeding, duurzame productiemethodes en respect voor dierenwelzijn.
- Specifieke voedingsstijlen – Carrefour biedt het breedste aanbod voor verschillende voedings- en levensstijlen: van veggie en halal over plantaardige en eiwitrijke voeding tot producten zonder suikers en zonder gluten en nog veel meer. Door in te spelen op maatschappelijke trends, blijft Carrefour dat aanbod ook continu vernieuwen.
- Belgische en lokale producten – Carrefour geeft de voorkeur aan producten van Belgische oorsprong. Zo is al 95% van het vlees en 100% van de eieren van Belgische origine. Daarnaast telt de korte keten van Carrefour al meer dan 1.000 lokale producenten in België. Die ‘Producten uit je Buurt’ liggen binnen een straal van 40 km in de winkelrekken.
Boodschap van algemeen belang
Bij de lancering van het nieuwe Act For Food-hoofdstuk hoort een uitgebreide campagne. Die spreekt consumenten rechtstreeks aan over het vitale belang van kwaliteitsvolle voeding en hoe Carrefour daarbij zowel smaak als betaalbaarheid garandeert. De campagne is te zien op televisie, in bioscopen, online, in de winkels en in een speciale editie van het Food Magazine van Carrefour.