Groeiend assortiment Carrefour BIO opent deuren naar duurzame consumptie voor breed publiek
Zaventem, 7 juni 2024 – Tijdens de Belgische Bioweek staan de voordelen van biologische voeding en productie in de kijker. Carrefour blijft haar bio-engagement vergroten door haar Carrefour BIO-assortiment verder uit te breiden, de aanwezigheid van bio in haar verkooppunten nog te versterken en door de overstap van verscheidene Belgische landbouwbedrijven naar bio actief te ondersteunen.
7 juni 2024
Betaalbare kwaliteit voor iedereen
Met het merk Carrefour BIO engageert Carrefour zich om bio voor iedereen toegankelijk te maken, met respect voor de producenten, tegen een betaalbare prijs. Dat heeft de supermarktketen ook vastgelegd in haar ‘Act for food’-programma.
Om de twee weken vergelijkt een onafhankelijk orgaan de prijzen van een zeer brede selectie Carrefour BIO-producten met die van de concurrentie. Indien nodig verlaagt Carrefour dan de prijzen. Maar over de kwaliteitsvereisten wordt niet gediscussieerd: de lat blijft even hoog liggen. En de kwaliteit zal altijd voorrang hebben op de prijs.
Biologisch en ecologisch
Het gamma Carrefour Bio producten is de voorbije jaren erg gegroeid en blijft dat ook doen om een antwoord te kunnen bieden op de noden en verwachtingen van alle klanten. Er zijn nu bioproducten in niet minder dan 15 afdelingen. Van aardappelen over koffie tot zuivel. En dat assortiment blijft toenemen. Binnenkort vinden ook fans van vegan chocolade hun gading bij Carrefour BIO, bijvoorbeeld.
Ook het aanbod van Carrefour Soft Green, het eco-merk van Carrefour, breidt uit. Zo was er de recente lancering van een vaste deodorant, hoofdzakelijk gemaakt van ingrediënten uit de biologische landbouw.
BELGISCHE BOERDERIJEN HELPEN OMSCHAKELEN NAAR BIOTEELT
Door bij te dragen aan de ontwikkeling van de Belgische biologische landbouw, wil Carrefour het aanbod van Belgische bioproducten uitbreiden om zo veel mogelijk mensen toegang te geven tot gezondere producten.
Omschakelen naar biologische teelt kost tijd, soms tot wel drie jaar. Landbouwers moeten immers de grond voorbereiden, specifieke biomethodes aanleren en een certificaat behalen. Carrefour moedigt lokale producenten aan om die overstap te maken door hen financieel te ondersteunen en zich te engageren om 20% van hun productie te bestellen gedurende 5 jaar.
La Ferme du Tambourin was de eerste onderneming die dankzij Carrefour de omschakeling naar biologische teelt heeft gemaakt. In 2021 werd een partnerschap opgezet met het crowdfundingplatform MiiMosa, zodat landbouwers hun project kunnen presenteren en zowel burgerfinanciering als de steun van Carrefour kunnen verkrijgen.