Halfjaarresultaten 2025
Carrefour België laat in het tweede kwartaal een sterke commerciële prestatie zien, met een verbetering van de resultaten in alle winkelformaten en een herstel van de volumes.
24 juli 2025

De prijsverlagingen op meer dan 3.000 producten en exclusieve commerciële acties zoals Scanmania, Jalla en Belgetariër blijven de koopkracht van klanten ondersteunen. Carrefour voegde bijna 3.500 nieuwe producten aan haar assortiment toe, waardoor het consumenten een uniek en modern aanbod kan aanbieden.
Deze initiatieven leiden tot positieve resultaten, met een toename van 1,95% van de verkopen op vergelijkbare basis in het tweede kwartaal en een terugkeer naar groei. Carrefour België sluit het eerste halfjaar af met een opmerkelijke verbetering van het resultaat uit de gewone bedrijfsvoering (recurring operating income).
De retailer heeft bovendien haar e-commerce een boost gegeven, haar Carrefour-app vernieuwd en het aantal papieren folders verminderd. De toevoeging van meer dan 3.500 producten aan de Open Food Facts-databank en de verbetering van de Nutri-Score van 30 van haar eigen producten bevorderen de transparantie en gezonde keuzes. Dat is helemaal in lijn met haar Act for Food-programma dat streeft naar gezonde, duurzame en toegankelijke voeding voor iedereen.