Halfjaarresultaten 2025 

Carrefour België laat in het tweede kwartaal een sterke commerciële prestatie zien, met een verbetering van de resultaten in alle winkelformaten en een herstel van de volumes.

De prijsverlagingen op meer dan 3.000 producten en exclusieve commerciële acties zoals Scanmania, Jalla en Belgetariër blijven de koopkracht van klanten ondersteunen. Carrefour voegde bijna 3.500 nieuwe producten aan haar assortiment toe, waardoor het consumenten een uniek en modern aanbod kan aanbieden.

Deze initiatieven leiden tot positieve resultaten, met een toename van 1,95% van de verkopen op vergelijkbare basis in het tweede kwartaal en een terugkeer naar groei. Carrefour België sluit het eerste halfjaar af met een opmerkelijke verbetering van het resultaat uit de gewone bedrijfsvoering (recurring operating income).

De retailer heeft bovendien haar e-commerce een boost gegeven, haar Carrefour-app vernieuwd en het aantal papieren folders verminderd. De toevoeging van meer dan 3.500 producten aan de Open Food Facts-databank en de verbetering van de Nutri-Score van 30 van haar eigen producten bevorderen de transparantie en gezonde keuzes. Dat is helemaal in lijn met haar Act for Food-programma dat streeft naar gezonde, duurzame en toegankelijke voeding voor iedereen.

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

Carrefour België is een toonaangevende supermarktketen met meer dan 700 winkels - de Carrefour Hypermarkten, de supermarkten Carrefour Market en de Carrefour Express buurtwinkels - en 150 Carrefour Drive afhaalpunten. Carrefour biedt haar klanten in de fysieke winkels en online een ruime keuze aan producten en diensten tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inzet van meer dan 16.000 gemotiveerde collega's. Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep, een van 's werelds grootste food retailers, met 14.000 winkels in meer dan 40 landen. Bezoek voor meer informatie onze mediaroom https://newsroom.carrefour.eu, onze website https://www.carrefour.be/nl.html, of LinkedIn @CarrefourBelgium.