Het natuurlijke en veganistische merk N.A.E. verkrijgbaar bij Carrefour

  • Carrefour biedt een selectie van het N.A.E.-assortiment in haar winkels.
  • Deze samenwerking weerspiegelt het engagement van Carrefour en N.A.E. voor producten die de gezondheid en het milieu respecteren door ingrediënten en verpakkingen.
  • De verzorgingsproducten van het merk N.A.E. zijn biologisch gecertificeerd door ECOCERT met minimaal 97% natuurlijke ingrediënten en veganistische formules.
  • Alle tubes zijn gemaakt van plantaardig plastic op basis van suikerriet. De flessen zijn gemaakt van 100% gerecycleerd of recycleerbaar PET. De kartonnen dozen zijn FSC-gecertificeerd en recycleerbaar

26 februari 2020- Carrefour streeft ernaar haar klanten producten aan te bieden die de planeet respecteren. Via de Act For Food-campagne wil Carrefour het beste voor iedereen toegankelijk maken. De samenwerking met het merk N.A.E. kadert dus in deze aanpak, de verbintenissen van N.A.E. komen overeen met die van Carrefour. Het engagement is inderdaad niet beperkt tot de formulering van producten in dit assortiment, maar strekt zich ook uit tot de samenstelling van verpakkingen: duurzaam, gerecycleerd en recycleerbaar, als onderdeel van een ecologische aanpak.

Een Italiaans gecertificeerd biologisch merk met het Ecocert-label

Het N.A.E.-gamma is geïnspireerd op de traditie van de Italiaanse kruidengeneeskunde. De volgende producten zijn verkrijgbaar in de Carrefour-winkels:

  • gezichtsverzorging: een anti-aging dagcrème, een anti-aging nachtcrème en een kalmerende dagcrème, micellair water, reinigingsgel;
  • lichaamsverzorging: een verfrissende douchegel, een revitaliserende douchegel en een verfrissende deodorant en een neutrale geurdeodorant;
  • bars: een reparatieshampoo-bar, een shampoo-bar voor dagelijks gebruik en een gezichtsreinigingsbar.

Ecologische verpakking op basis van suikerriet om het milieu te respecteren

Met Act For Food zet Carrefour zich in om actief tegen plastic te vechten en verpakkingen te verminderen. Door deze verbintenis wil Carrefour de impact op het milieu verminderen door de verpakking van zijn 11.000 eigen merkproducten te verminderen en het recycleren van materialen te stimuleren. Carrefour is ook voorstander van samenwerking met ecologisch verantwoorde merken, zoals N.A.E.

Alle tubes van de N.A.E.-merkproducten zijn gemaakt van plantaardig plastic afkomstig van suikerriet. Deze verpakking is een hernieuwbaar materiaal verkregen door een gistingsproces dat suikerriet en melasse omzet in suikerriet-ethanol.

De flessen zijn gemaakt van 100% gerecycleerd en recyclebaar PET. De kartonnen dozen zijn FSC-gecertificeerd en recycleerbaar.

Bars in plasticvrije en FSC-gecertificeerde verpakking

Het N.A.E.-assortiment biedt twee bars. Ze zijn natuurlijk, authentiek en bio en vormen alternatieven voor traditionele producten verpakt in plastic verpakkingen. Een shampoo bar is verpakt in FSC-gecertificeerd papier, waarmee men twee flessen van 250 ml vloeibare shampoo kan vervangen.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.