Delen:

Hilde Decadt wint de Personality of the Year-award 2022

Evere, 1 april 2022 - Ter gelegenheid van de ceremonie op 31 maart heeft Gondola aan Hilde Decadt de Gondola Personality of the Year 2022-award toegekend in de categorie "Retailers".

Hilde Decadt onderscheidt zich door haar voorbeeldige carrière binnen Carrefour België waar ze niet minder dan 10 functies bekleedde sinds haar indiensttreding bij GB in 1995 : als Winkel Manager, Merchandise Director of Marketing Director om uiteindelijk de functie van Operations Director van Carrefour België te vervullen, waarbij ze de leiding kreeg over de 786 Carrefour-winkels verspreid over het hele land.

In de loop der jaren heeft Hilde Decadt met haar authentieke en spontane persoonlijkheid blijk gegeven van een onfeilbare inzet en voortdurende energie zodat haar teams elke dag gemotiveerd zijn om nieuwe uitdagingen aan te gaan 

Dankzij haar passie voor klantenservice, is het haar doelstelling om namens Carrefour leider te worden van de voedseltransitie door kwaliteitsproducten aan te bieden tegen concurrerende prijzen, om zo het beste toegankelijk te maken voor iedereen.

Hilde Decadt wint de Personality of the Year-award in een bijzonder intense context voor de groothandel. Tijdens de prijsuitreiking hield ze een toespraak waarin ze het volgende verkondigde: 

“Ik ben dan ook enorm vereerd en geraakt, en dat meen ik uit de grond van mijn hart, met deze erkenning en ik wil zowel de Gondola-jury, als al diegene die gestemd hebben, van harte bedanken. Deze erkenning voelt als een “lifetime achievement” en ik ga nog helemaal niet met pensioen!  Het stimuleert wel om met nog meer energie en passie de uitdagingen die voor ons liggen, aan te gaan.”

Na een paar woorden over de huidige situatie en over het koopgedrag van klanten dat evolueert volgens de actualiteit, deelde Hilde Decadt haar persoonlijke benadering die ze toepast in haar dagelijkse omgang: 

“ Ik zou wel even willen stilstaan bij een persoonlijke filosofie die ik “de driehoek van empathie” noem. De letterlijke definitie van empathie is het vermogen om je in te leven in de gevoelens of de gedachtegang van anderen. Openstaan voor de motivaties en houding van de andere en begrijpen wat voor impact je handelen en gedrag kan hebben op de andere. Lijkt misschien wollig, maar als je dit vertaalt naar “what’s in it for me?” en een economische realiteit, dan kom ik tot het concept van de driehoek. In essentie kan je elk probleem of situatie terugbrengen naar 3 belanghebbenden. Bijvoorbeeld, in de samenwerking met een leverancier zijn de 3 belanghebbenden de leverancier, de klant en Carrefour.  Een duurzame en vruchtbare samenwerking is maar mogelijk wanneer het resultaat win-win-win is : zowel de leverancier, de klant als Carrefour hebben voordeel bij de deal.”

Pierre-Alexandre Billiet, CEO Gondola Group : "Hilde heeft de laatste jaren zowel met de vakbonden onderhandeld als met de leveranciers, en winkeluitbaters. Steeds met respect voor de andere partijen, zonder het gewicht van een grote groep als Carrefour te misbruiken naar kleinere of zwakkere partijen toe. Ook al schippert de retail doorheen een woelige periode, toch is Hilde altijd trouw gebleven aan haar waarden, wat voor een belgische manager in een Franse groep niet altijd simpel is. Zij is steeds bereikbaar voor leveranciers, partners en vakbonden, en begrijpt dat klimaat en energietransitie alsook de biodiversiteit de duurzame challenges zijn van onze consumptiemaatschappij, los van de huidige macro-economische situatie."

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.

carrefour.eu