Lancering van YouPea: een nieuw Belgisch merk exclusief bij Carrefour
10 februari 2022
Evere, donderdag 10 februari 2022 - De vleesconsumptie vertoont een neerwaartse trend en vele Belgen wenden zich tot andere kwalitatieve, natuurlijke en lokale alternatieven. Ook Carrefour engageert zich in de voedseltransitie voor iedereen dankzij haar Act For Food-engagementen. Zo bevoordeelt de retailer met name producten van Belgische oorsprong om de lokale economie te ondersteunen, de milieu-impact te verminderen en kwaliteitsproducten tegen betaalbare prijzen te garanderen voor iedereen.
Carrefour wordt daarom voor een periode van 3 maanden exclusieve partner van Go4Plant. Samen slaan ze de handen in elkaar slaan voor de lancering van een nieuwe productgamma dat in de winkels verkrijgbaar is onder het Belgische merk YOUPEA. De producten zijn duurzaam en worden gemaakt van erwteneiwit en andere grondstoffen die voornamelijk van Belgische oorsprong zijn.
3 producten exclusief bij Carrefour.
Carrefour wil Go4Plant ondersteunen en biedt daarom exclusief drie YouPea-referenties aan gedurende de eerste drie maanden van de lancering van dit nieuwe assortiment:
- YouPea Haggie 200gr aan 3.79 euro
- YouPea Burgie 200gr aan 3.89 euro
- YouPea Nuggies 150gr aan 2,99 euro
Deze producten die voornamelijk gemaakt zijn uit grondstoffen van Belgische oorsprong, zijn vanaf 10 februari 2022 verkrijgbaar in de Carrefour-hypermarkten en in bepaalde Carrefour Market tegen competitieve prijzen.
Wat is Go4plant? Het plantaardige alternatief van Belgische oorsprong.
Go4plant wil plantaardige eiwitten succesvol introduceren in België door plantaardige alternatieven van Belgische oorsprong zoals erwteneiwit, witloof en koolzaad aan te bieden aan grote retailers als vervanging voor vlees.
Go4Plant ontstond in 2021 dankzij een samenwerking tussen het investeringsfonds Sogepa en de investeringsmaatschappij van het Waalse Gewest SRIW en dankzij de knowhow en expertise van de agrovoedingbedrijven Cosucra en Vlevia. Go4Plant grijpt kansen die voortvloeien uit nieuwe, duurzamere en ecologische consumententrends in België. Carrefour doet als exclusieve partner mee aan dit project om de producten onder het Belgische merk YOUPEA in februari 2022 op de markt te brengen.