MSC roept Carrefour uit tot winnaar 2022 van de beste supermarkt voor verse vis

  • Carrefour wint de prijs voor de beste supermarkt voor verse vis in 2022.

  • MSC erkent Carrefour voor zijn prestaties op het gebied van MSC certificering en traceerbaarheid.

  • Carrefour kiest er voorlopig als enige supermarkt met verstogen voor om het MSC certificaat met traceerbaarheid eisen te onderhouden.

Zaventem, 28 november 2022 - MSC beloont Carrefour voor zijn prestaties op het gebied van MSC certificering en traceerbaarheid. De organisatie lanceert dit jaar de MSC Duurzame Vis Awards. De prijzen zijn bedoeld om uitstekende duurzaamheidsprojecten van ondernemers en organisaties in de Belgische visserijsector publiekelijk te erkennen. Dag in, dag uit wordt er hard gewerkt door organisaties om de visindustrie te verduurzamen en vis veilig te stellen voor nu en de generaties na ons.

Carrefour is werkelijk dé visspecialist onder de supermarkten. Naast referenties uit een duurzaam visbestand, biedt de retailer ook een tiental producten van haar eigen Kwaliteitsketen Carrefour (KKC) aan: mosselen, oesters, Ardense forel, zeebaars, zalm, goudbrasem en garnalen van Madagaskar. De producten van de Kwaliteitsketen Carrefour zijn authentieke producten die het resultaat zijn van duurzame partnerschappen. De productie gebeurt met respect voor het milieu en de producent krijgt een eerlijke prijs.

MSC feliciteert Carrefour met deze prijs: “Carrefour heeft in de afgelopen jaren steeds een constructief gesprek onderhouden met MSC omtrent de samenstelling van het assortiment, maar ook rond communicatie. Ook de jury wist duidelijk de inzet van Carrefour op beide onderdelen naar waarde te schatten. Als retailer met verse vis op ijs bevindt Carrefour zich in een unieke positie om de interactie met de consument op te zoeken. Carrefour kiest er voorlopig als enige supermarkt met verstogen voor om het MSC certificaat met traceerbaarheid eisen te onderhouden. Die certificatie vereist onafhankelijke controles op de oorsprong van duurzame gecertificeerde vis. Het is een essentiële stap om naar de consument toe met geloofwaardigheid over duurzame vis te kunnen spreken, én om het MSC label te mogen aanbrengen bij onverpakte vis. Wij blijven in gesprek met Carrefour om samen stappen te blijven zetten.” 

"Carrefour is blij met deze erkenning en bevestigt daarmee haar sterke betrokkenheid bij de voedseltransitie", aldus Geoffroy Gersdorff, algemeen directeur van Carrefour België: “Carrefour is de enige detailhandelaar die fysiek aanwezig is op de vismarkten van Zeebrugge en Oostende. Zo kunnen we de beste producten uitkiezen. Het is ook een garantie voor versheid: de vis die ‘s ochtends wordt aangekocht, ligt de volgende dag in de winkel. Professionele visverkopers snijden de vis in stukken om ze aan te bieden in de rekken of aan de verstoog waar klanten advies kunnen vragen en zelf hun porties kunnen uitkiezen. Zeevruchten en verse vis staan bij Carrefour in de kijker voor de feestdagen. Met haar 40 hypermarkten die elk over een toonbank met verse vis beschikken, is Carrefour de grootste aanbieder van vis in België.”

Wie zat er in de jury?

De externe jury bestond uit :  

  • Hans Polet – Hoofd onderzoeker Instituut voor Landbouw en Visserij Onderzoek.

  • Sarah Braeye – Project manager Superlijst project Rikolto.

  • Sarah Hennin – Market Development manager ASC.

  • Jan Kegels – Ondernemer en zaakvoerder van JEAN sur MER.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.