Nieuwe ‘Prijsbijter’ van Carrefour maakt zoektocht naar scherpe prijzen makkelijker en transparanter
21 augustus 2025
Zaventem, 21 augustus 2025 – Ook de komende jaren blijft de koopkracht onder druk staan volgens voorspellingen van de Nationale Bank. Veel gezinnen letten dan ook op hun uitgaven. Om hen daarbij te helpen, lanceert Carrefour België een opvallend concept. Met de ‘Prijsbijter’ – een speels, maar doelgericht figuurtje – stelt de retailer klanten in staat om snel de scherpste prijzen, beste promo’s en getrouwheidsacties te herkennen in de winkelrekken.
Transparante prijsperceptie almaar belangrijker
De consument is aandachtig voor prijzen. Dat blijkt uit recent onderzoek van de EFMI Business School: bij 6 op de 10 productoverwegingen letten shoppers op de prijsinformatie op het product of in het winkelrek.
Carrefour maakt die zoektocht naar prijsinformatie makkelijker en transparanter met de Prijsbijter. Dat speelse figuurtje – in de vorm van een C die zijn tanden in de prijzen zet – duikt overal in de winkel op met twee mogelijke boodschappen:
- ‘Hap uit de prijs’ bij producten met structureel scherpe prijzen
- ‘Promo om in te bijten’ bij producten die tijdelijk extra voordelig zijn
Zo kunnen klanten in één oogopslag de beste keuze maken. Het gaat zowel om Carrefour-producten als nationale merken, met een klemtoon op veelgekochte, dagelijkse artikelen.
Denk onder meer aan deze sterproducten: Bonne Maman Confituur Aardbei, LU Cent Wafer, Carrefour Yoghurt Nature, Danette Vanille, Bref WC Power Active Duo Ocean, Lotus Suzy Wafels, Carrefour Tortellini Ricotta & Spinazie, Cristaline Bronwater 50cl, Carrefour Préparé van de Chef, Barilla Spaghetti n°5 en Simpl Carrefour Kerstomaten.
Een nieuw symbool: ambassadeur van goede zaken
Om de koopkracht van klanten te beschermen, verlaagde Carrefour de voorbije jaren de prijs van duizenden producten die vaak in de winkelkar belanden. Met de Prijsbijter krijgt dat engagement een visueel symbool dat meteen herkenbaar is en gemoedsrust geeft.
Na een positieve test bij een klantenpanel rolt Carrefour het concept deze week uit in al haar winkels in België. Bij de lancering hoort een 360°-campagne – van tv, radio en sociale media tot signalisatiemateriaal in de winkels. Bedoeling is om een reflex bij klanten op te bouwen: wie de Prijsbijter ziet, mag op beide oren slapen, want de prijs staat scherp.
“Carrefour breekt al jaren een lans voor de koopkracht van klanten met structurele prijsverlagingen, sterke promo’s en getrouwheidsacties. Met de Prijsbijter geven we dat engagement letterlijk een gezicht. Zo zijn onze klanten in één oogopslag zeker van een scherpe prijs, promotie of loyalty-actie, zonder dat ze elk etiket moeten nakijken.” Yannick de Bièvre, Director Marketing, Customer Services & Analytics bij Carrefour België
Bronnen: