Nieuwe prijsdaling bij Carrefour op 1.000 producten

Carrefour heeft zich altijd ingezet om lage prijzen te kunnen bieden aan haar klanten. Afgelopen november had het enseigne een prijsverlaging toegepast op 1.000 producten. Vanaf 27 mei is het de beurt aan 1.000 andere producten tegen verlaagde prijzen. Een nieuwe golf die op het juiste moment komt nu de koopkracht van de Belgen sterk werd beïnvloed door de coronacrisis.

Duurzaam investeren in prijzen, maar nooit ten koste van kwaliteit: dat is het doel dat Carrefour zich dagelijks stelt. Een doel dat Nielsen ook opmerkte, aangezien het instituut in zijn laatste rapport (Nielsen P4 2020) vermeldt dat de inflatie van de verkoopprijzen bij Carrefour aanzienlijk lager is dan die van de markt. Om consumenten voordelige prijzen te bieden, lanceert de retailer regelmatig verschillende campagnes, waaronder prijsverlagingen voor een reeks producten.

De nieuwe prijsdaling, die vanaf 27 mei in voege gaat, werkt volgens hetzelfde mechanisme als de actie van afgelopen november: 1.000 prijzen worden verlaagd, zowel op producten van nationale merken als op Carrefour-producten. Carrefour Bio-producten zijn hierbij niet betrokken omdat ze al de goedkoopste op de markt zijn. Deze prijsdaling zal gemiddeld meer dan 5% bedragen en kan zelfs oplopen tot 15%. Een extra t.o.v. de vorige campagne: de aanwezigheid van meer productfamilies werd verder versterkt.

Deze prijsdaling zal ongetwijfeld goed zijn voor de portemonnee van de Belgen, die het in deze bijzondere periode vaak moeilijk hebben. Carrefour wil daarmee de koopkracht van haar klanten verbeteren en de Belgen door de crisis heen helpen.

Enkele voorbeelden van de 1.000 deelnemende producten:

  • LU Pim’s Framboos:van 1,79€ naar 1,59€ (-11,2%)
  • Carrefour Fusilli 1 kg: van 0,95€ naar 0,89€ (-6,3%)
  • Carrefour Olijfolie Classico 75 cl: van 4,49€ naar 4,19€ (-6,7%)
  • Carrefour Frieten Steakhouse 1 kg: van 2,25€ naar 2,09€ (-7,1%)
  • Carrefour Beenham 4 Plakjes 150 g: van 2,49€ naar 2,39€ (-4%)
  • Carrefour Hespenworst 150 g: van 1,35€ naar 1,25€ (-7,4%)
  • Carrefour Smoothie Ananas – Kiwi – Limoen 250 ml: van 1,09€ naar 0,99€ (-9,2%)
  • Carrefour Ultra Confort 3-Lagen 12 Rollen: van 3,49€ naar 3,29€ (-5,7%)
  • Senseo Koffiecapsules Classic 36 stuks: van 4,19€ naar 3,95€ (-5,7%)
  • Côte d’Or Chokotoff Donker 500 g: van 4,50€ naar 4,25€ (-5,6%)
  • Cornetto Classico 8 x 90 ml: van 3,49€ naar 3,39€ (-2,9%)
  • HERTA Superieur Hesp Natuur 6 Sneetjes 200 g: van 4,15€ naar 3,99€ (-3,9%)
  • Alpro Almond Ongesuikerd Geroosterd 1L: van 2,65€ naar 2,25€ (-15,1%)

Klik hier voor de tv-spot en enkele afbeeldingen.

Aurélie Gerth

Woordvoerster - Porte-parole, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.