Pink is the New Blue

Pink is the New Blue_1.png

Evere, 14 januari 2022 - Momenteel worden 100 000 Belgische vrouwen, oftewel 1 vrouw op 9, getroffen door borstkanker. Om de bevolking te sensibiliseren en deze vrouwen te steunen, is het de missie van Pink Ribbon om de meest sombere maandag van het jaar om te dopen tot een dag van hoop en steun: Pink is the New Blue. Blue Monday wordt Pink Monday. Carrefour Belgium steunt Pink Ribbon al 7 jaar. Op maandag 17 januari is het onze gezamenlijke missie om de meest deprimerende dag van het jaar “Blue Monday” om te dopen naar “Pink Monday” zodat de meeste sombere dag van het jaar een dag van hoop, steun en sensibilisering wordt. Een dag geheel in het teken van preventie, (vroegtijdige) opsporing van borstkanker en steun aan (ex-)borstkankerpatiënten. 

Blue Monday wordt Pink Monday

Zestien jaar geleden bedacht de Britse psycholoog Cliff Arnal de term ‘Blue Monday’ om te verwijzen naar een dag die volgens hem de meest deprimerende dag van het jaar is. Een maandag waarop de meeste mensen zich neerslachtig voelen omdat het vroeg donker wordt, de feestdagen achter de rug zijn en er niet meteen vooruitzicht is op vakantie. Pink Ribbon wil daar graag verandering in brengen en heeft als missie om de meest deprimerende dag van het jaar om te dopen tot een dag van hoop.

Inspirerende ideeën om Blue Monday om te dopen naar Pink Monday 

Beweging is key

1 op 3 kankerdiagnoses kan worden vermeden door er een gezonde en actieve levensstijl op na te houden. Intensief sporten hoeft niet eens: minimaal een half uurtje per dag bewegen volstaat al. Trainen met vrienden, collega's of familie op afstand: de perfecte motivatie om yoga of meditatie te doen. Dat gaat perfect via een online Teams, Zoom of Google Meet call. Zo’n sessie is een ideaal bezinningsmoment om daarna vol nieuwe energie de Pink Monday verder te zetten.

A Touch of Pink

Om Pink Monday echt speciaal te maken, dan kan je een roze kledingstuk of accessoire dragen. Het is een simpel, maar warm gebaar van steun aan zij die strijden tegen borstkanker. Enkele voorbeelden die je op weg kunnen helpen, zijn het Pink Ribbon-lintje, de Pink Ribbon-armband en -mondmaskers.

Om nog meer steun en zichtbaarheid te geven, is het ideaal om een foto van jezelf te maken met een roze foto of accessoires en deze op sociale netwerken te posten met de hashtag #PinkMonday.

Pink Monday - Christelle Bellehttps://www.youtube.com/watch?v=BhWqwGTcg50Pink Monday - Maud Vassilieffhttps://www.youtube.com/watch?v=47DSL0xFsKsPink Monday - An De Bisschop (FR)https://www.youtube.com/watch?v=74mevyjjQNAPink Monday - Hilde Debackere (FR)https://www.youtube.com/watch?v=zOU4H0u0dTM

Aurélie Gerth

Woordvoerster, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 786 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 230 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van meer dan 11.300 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van meer dan 13.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 81,2 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 320.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.