Resultaat van Tournée Minérale: Carrefour registreert een stijging van 30% in de verkoop van alcoholvrije bieren
Zaventem, 27 februari 2025 - Carrefour België publiceert haar verkoopcijfers van alcoholische en alcoholvrije dranken na afloop van Tournée Minérale. Dit initiatief moedigt Belgen elk jaar aan om in januari en februari geen alcohol te drinken. Met een uitgebreid alcoholvrij assortiment speelt Carrefour in op de groeiende vraag naar alternatieven voor alcoholconsumptie.
27 februari 2025

Daling van de alcoholverkoop in de winkel
Gedurende de Tournée Minérale heeft Carrefour een daling in de verkoop van alcoholische dranken vastgesteld:
- Bieren: -4%
- Aperitieven: -2%
- Mousserende wijnen: -4%
- Stille wijnen: -2%
Tegelijkertijd is er een aanzienlijke groei van alcoholvrije dranken, wat wijst op een toenemende belangstelling voor gezondere alternatieven:
- Alcoholvrije bieren: +30%
- Alcoholvrije aperitieven: +30%
- Alcoholvrije mousserende wijnen: +20%
- Alcoholvrije stille wijnen: +5%
December blijft de maand met de hoogste consumptie van alcoholvrije dranken, gevolgd door de zomermaanden, januari en februari.
Aantrekkelijke promoties om de vraag te ondersteunen
Om deze trend te ondersteunen, bood Carrefour tijdens de Tournée Minérale een promotieaanbod van "2e product op -50%" op haar volledige assortiment alcoholvrije dranken, zodat consumenten deze alternatieven kunnen ontdekken.
Alcohollen en aperitieven domineren de markt van alcoholvrije dranken"
Het totale aandeel van alcoholvrije dranken vertegenwoordigt momenteel 6% van de totale verkopen in de vier grote categorieën. Alcohollen en aperitieven nemen de leiding, gevolgd door mousserende wijnen, bieren en tenslotte stille wijnen.
Alcools en aperitiefdranken domineren de markt van alcoholvrije dranken.Het totale aandeel van alcoholvrije dranken vertegenwoordigt momenteel 6% van de totale verkopen van de vier grote categorieën (Bieren, Aperitieven, Mousserende wijnen, Stille wijnen).
Hier is de verdeling van alcoholvrije dranken per categorie.
- Bieren: 7%
- Aperitieven: 22%
- Mousserende wijnen: 10%
- Stille wijnen: 2%