Science Sun Protect: het nieuwe gamma zonbeschermingsproducten van Carrefour

Zaventem, 25 mei 2023 - Ook al is het weer momenteel wisselvallig, de zomer en de zonnige dagen staan voor de deur. Ter gelegenheid stelt Carrefour haar nieuwe zonnebrandassortiment voor, dat getest werd onder dermatologisch toezicht. Carrefour is de eerste retailer die een zonnecrème van eigen merk aanbiedt.

Het gamma Solaire Science

Carrefour ontwikkelt voortdurend nieuwe producten voor haar schoonheid en hygiëne-afdeling om verzorgingsproducten voor iedereen toegankelijk te maken. Sinds de lancering van haar merk Science in 2022 beantwoordt de retailer aan de specifieke behoeften van haar klanten met producten die in samenwerking met deskundigen zijn ontwikkeld. 

Vanaf de lente van 2023 breidt Carrefour haar gamma zonbeschermingsproducten uit met vijf nieuwe crèmes voor jong en oud die toegankelijk zijn voor iedereen zonder afbreuk te doen aan doeltreffendheid.  Het gamma Solaire Science beantwoordt perfect aan de noodzaak om zich te beschermen tegen UV-stralen die schadelijke gevolgen kunnen hebben voor de huid. 

Bescherming voor het hele gezin

De hydraterende en waterbestendige zonnecrèmes van het merk Science werden samengesteld met provitamine B5 en vitamine E. De zonnecrèmes met zeer hoge bescherming (SPF 50+) en hoge bescherming (SPF 30) voor volwassenen bieden een doeltreffende bescherming tegen UVA- en UVB-stralen. De zonnespray Sun Protect SPF 50+ is ontworpen voor kinderen met een formule die is aangepast aan hun kwetsbaardere en zongevoelige huid. De nieuwe Science After Sun-Gel hydrateert en verzacht de huid die aan de zon werd blootgesteld met vitamine E en Aloë Vera-extract. De crème draagt ook bij tot de verzorging van de huid en een langdurige bruining.

De zonnesprays van 250 ml uit het Science Sun Protect gamma werden ook bekroond bij de Victoires de la Beauté 2022-2023. Deze Franse prijs wordt toegekend door consumenten en wordt beoordeeld op basis van gebruikerservaringen. Deze award is de enige prijs waarbij producten blind worden getest. Voor Carrefour is dit een garantie voor kwaliteit aangezien de consumentenervaring en de kwaliteit van de producten centraal staan.

Aurélie Gerth

Aurélie Gerth

PR & Corporate Communications Director, Carrefour

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Carrefour België

In België telt Carrefour 705 winkels, die in verschillende formaten bestaan : de Hypermarkten Carrefour, de Carrefour Market supermarkten, de Carrefour Express buurtwinkels en 180 afhaalpunten Carrefour Drive. 

Door de klanten haar topprioriteit te maken, wil Carrefour partner zijn van hun dagelijkse leven. Daarom biedt Carrefour hen een ruime keuze van producten en diensten aan, tegen de beste prijzen, dankzij de dagelijkse inbreng van 11.244 gemotiveerde medewerkers. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo, Deliveroo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 180 Drive afhaalpunten.

Door het programma Act For Food, is de ambitie van Carrefour de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. De groep neemt concrete acties om het milieu te beschermen en om voedingsmiddelen van hoge kwaliteit toegankelijk te maken voor iedereen. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour Groep. Met een multi-format netwerk van bijna 14.000 winkels in meer dan 40 landen is de Carrefour Groep een van 's werelds grootste food retailers. Carrefour behaalde in 2021 een omzet van 90,8 miljard euro. Zijn netwerk van geïntegreerde winkels biedt werk aan meer dan 335.000 mensen die ertoe bijdragen dat Carrefour wereldleider wordt in de overgang naar voeding voor iedereen, door elke dag kwaliteitsvoeding aan te bieden, overal toegankelijk en tegen een redelijke prijs. In totaal werken er wereldwijd meer dan 500.000 mensen onder de vlag van Carrefour.

Voor meer informatie : https://newsroom.carrefour.eu (newsroom), https://www.carrefour.be/nl.html, of om ons op LinkedIn te volgen : @CarrefourBelgium.